فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

برای تکثیر، قلمه‌های انتهایی ساقه را که نشانه‌ای از گلدهی در آن‌ها وجود ندارد، با یک چاقوی تیز، از گیاه مادری جدا کنید. همچنین می‌توانید، شاخه‌های فرعی را همراه پاشنه یعنی قسمتی از ساقه اصلی، به آرامی بردارید. قلمه باید به طول ۸ تا ۱۰ سانتی متر باشد.
نحوه ی قلمه گرفتن از گل ختمی - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی قلمه گرفتن از گل ختمی - فوت و فن های باغبانی

انتهای آن را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و در گلدانی با قطر دهانه ۶ تا ۸ سانتی متر، حاوی کمپوست بذر و قلمه قرار دهید و به طور منظم مه‌پاشی کنید و با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید. پس از ریشه‌دهی و رشد مجدد کیسه را بردارید و مه‌پاشی را متوقف کنید تا گیاه به طور طبیعی به رشد خود ادامه دهد.



نحوه ی قلمه گرفتن از گل ختمی


خاک را کمی مرطوب نگهدارید و کود مایع را برای تغذیه ختمی، مصرف نمائید. زمانی که گیاه کاملا قوی شد، آن را به گلدانی با قطر دهانه ۱۱ تا ۱۳ سانتی‌متر حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت منتقل کنید.



نحوه ی قلمه گرفتن از گل ختمی


این گیاه به مکانی پر نور و روشن به همراه نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. برای شکفتن گل‌های زیادتر و زیباتر در سال آینده باید نسبت به هرس کردن این گل در اواخر زمستان اقدام کرده و ارتفاع شاخه‌ها را به نصف کاهش دهید.



نحوه ی قلمه گرفتن از گل ختمی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.