فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

رنگ‌های خیره کننده و عطر خوش فریزیا، او را به یکی از محبوب‌ترین گل‌ها تبدیل کرده است.فریزیا‌ها در زمستان یا اوائل بهار گل می‌دهند. با استفاده از ارقام متنوع و روش‌های مختلف کشت می‌توان تمام سال شاهد گل دهی و عرضه گل ها به بازار بود.
زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا - فوت و فن های باغبانی
زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا - فوت و فن های باغبانی

در کشت معمولی پیاز‌ها را در پاییز در گلخانه سرد می‌کارند. باید مواظب بود که زمستان یخ نزنند وحرارت از ۱۳ درجه‌سانتگراد بالاتر نرود بدین طریق گل‌ها در اسفند ماه ظاهر می‌شوند.



زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا


در کشت تابستانه پیاز‌ها را در اردیبهشت ماه در هوای آزاد می‌کارند. گل‌ها از تیر تا شهریور ماه ظاهر می‌شوند.



زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا


در کشت دیر رس پیاز‌ها را بین ماه‌های مهر تا فروردین در گلخانه سرد می‌کارند و در اردیبهشت و خردادماه گل‌ها ظاهر می‌شوند. در کشت زودرس پیاز‌ها را بین ماه‌های اردیبهشت و اواخر مرداد می‌کارند و در شهریور ماه چنانچه لازم باشد روی کرت‌ها شاسی قرار می‌دهند گل‌ها از مهر تا آذر ماه ظاهر خواهند شد. فاصله بین از بین رفتن گل‌ها و خارج کردن پیاز‌ها از زمین در حدود ۶ـ ۵ هفته می‌باشد.



زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا


به محض ظهور گل، برای اینکه دوام گل بیشتر باشد، گیاهان را در نور زیاد قرار می دهند. ابیاری زیاد از حد باعث عدم جوانه زنی پیازچه ها گشته و به همین علت بعد از ابیاری اول هفته ای یکبار بیشتر نباید آبیاری گردند.



زمان و نحوه ی کاشت پیاز فریزیا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.