فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یکی از مشکلات متداول گیاه گل کاغذی ریزش برگ‌های آن است که عدم وجود شرایط مساعد محیطی ازجمله دلایل اصلی آن محسوب می‌شود. اگر گیاه به‌اندازه کافی آبیاری نشود و یا اگر آبیاری بیش‌ازاندازه باشد برگ‌هایش خواهد ریخت. همچنین عدم وجود نور کافی و یا دمای پایین از دیگر دلایل ریزش برگ‌ها هستند. این مشکلات باعث می‌شود که گل کاغذی به خوب رشد نکند و در نتیجه به گل نیز نشیند. برای گل دهی پس از درمان کامل گیاه می‌توانید از کودهای NPK با پتاس بالا استفاده کنید.
علت ریزش و یا زرد شدن برگ های گل کاغذی - فوت و فن های باغبانی
علت ریزش و یا زرد شدن برگ های گل کاغذی - فوت و فن های باغبانی

شته و یا کنه‌های تارعنکبوتی این گیاه را موردحمله قرار دهند برگ‌های گیاه بخصوص برگ‌های جوان زرد می‌شوند و می‌ریزند. شته‌ها عسلک تولید می‌کنند موجب چسبناک شدن برگ‌های گیاه می‌شوند و کنه‌های تار عنکبوتی نیز موجب بستن تارعنکبوت در زیر برگ‌های گیاه می‌شوند. اگر تعداد آفات اندک است با کمک تکه پارچه‌ای مرطوب آنها را از روی برگ‌های گیاه بردارید و اگر حمله آنان شدید است می‌توان از سموم حشره‌کش مناسب مانند سم دیازینون استفاده کرد.



علت ریزش و یا زرد شدن برگ های گل کاغذی


شرایط نامناسب رشد بخصوص رطوبت بیش‌ازاندازه و خیس ماندن طولانی‌مدت برگ ها به همراه نامناسب بودن تهویه محل نگهداری موجب شیوع بیماری قارچی می‌شود. پوسیدگی ریشه و یا ساقه گیاه از بیماری‌هایی است که معمولاً در اثر نامناسب و سنگین بودن زهکش خاک و غرقاب شدن خاک پیش می‌آید. در نتیجه برگ‌های گیاه شروع به کم‌رنگ شدن و پژمردن و ریزش می‌کند. گیاه رشد کمی دارد و درنهایت امکان مرگ گیاه نیز وجود دارد. هوای گرم و مرطوبت از شرایطی است که به فعالیت این قارچ‌ها کمک می‌کند. برای جلوگیری از بیماری پوسیدگی‌های ریشه سعی کنید که بین فواصل آبیاری حتماً سطح خاک گیاه تا حدودی خشک شود و سپس گیاه را آب دهید.



علت ریزش و یا زرد شدن برگ های گل کاغذی


لکه برگی با عامل قارچی و یا باکتریایی از دیگر بیماری‌های این گیاه محسوب می‌شود. بر روی برگ‌ها بخصوص برگ‌های جوان نقاطی به رنگ نارنجی یا قرمز شکل می‌گیرد. به مرور زمان این نقاط به لکه‌هایی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که بافتی مرده و قهوه‌ای، کرم رنگ دارند. در اطراف لکه‌ها نیز ممکن است رنگ زرد مشاهده شود. آبیاری کافی گیاه و جلوگیری از عدم خیس شدن برگ‌ها در طی آبیاری به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می‌کند. گاهی استفاده از قار چکش‌ها برای کنترل بیماری لازم است.



علت ریزش و یا زرد شدن برگ های گل کاغذی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.