فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

هیدروپونیک 30 الی 50 درصد رشد گیاهان را سریع تر می کند. همچنین این نوع گلخانه، مشکلات کمتری در زمینه بیماری ها و آفت ها ایجاد می کند.ابتدا فریم و قاب مستطیلی ایجاد کنید. سپس بر روی آن ورقه پلاستیکی پلی اتیلنی قرار دهید. این سیستم می تواند 75 لیتر آب را در خود نگه دارد. شما می توانید از سینی پلاستیکی عریض و عمیق به عنوان میز Flood استفاده کنید. یک ظرف بردارید که بتواند 38 الی 75 لیتر آب را در خود نگه دارد. حالا می توانید سینی را با ورقه پلاستیکی بپوشانید تا آب نشت پیدا نکند.
نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی - فوت و فن های باغبانی

برای اینکه ریشه های گیاه فاسد نشود باید سیستم شناور داشته باشید تا این ریشه ها بتوانند در آب شناور بمانند. برای باغ های کوچک می تواند ورقه 1.2 در 2.4 متری از Styrofoam را مورد استفاده قرار دهید.در پلتفرم خود سوراخ هایی با عرض 5 الی 7 سانتی متر ایجاد کنید.آب پاش را به میز Flood خود اضافه کنید: آب پاش ها به شما کمک می کنند اطمینان حاصل نمایید آب از باغ خارج می شود و به صورت ساکن در میز باقی نمی ماند.میز Flood خود را با آب پر کنید: آب کافی در این میز بریزید تا نیمه پر شود. بسته به اندازه ای که برای میز خود انتخاب کرده اید ممکن است 19 الی 75 لیتر آب نیاز داشته باشید. می توانید آب بیشتری بعد از اضافه کردن دانه ها به این میز بیفزایید.



نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی


گلخانه هیدروپونیک را می توان در فضای باز در آب و هوای گرم رشد و توسعه داد. اگر در فضای داخل منزل ایجاد می کنید به نور مصنوعی نیاز خواهید داشت. از لامپ سدیم یا هالید فلزی استفاده کنید.حالا باید کود یا غذای گیاه را به آب اضافه کنید تا گیاه بتواند به خوبی رشد و توسعه پیدا کند. به دنبال مواد غذایی غنی از کلسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی بگردید. می توانید از غذاهایی استفاده کنید که به طور خاص برای باغ های هیدروپونیک طراحی شده اند. این مواد غنی از مواد مغذی هستند.



نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی


کشت هیدروپونیک بهترین گزینه برای گیاهانی هستند که ریشه های کم عمقی دارند. همچنین می توانید گیاهانی همچون نعناع، ریحان و شوید را در باغ خود کشت دهید. گیاهانی را انتخاب کنید که نیازهای یکسانی برای آب و نور دارند. در چنین شرایطی می توانید گیاهان را به خوبی رشد دهید. زمانی که باغ خود را توسعه می دهید می توانید گیاهانی همچون چغندر و خیار که ریشه عمیقی دارند نیز رشد دهید.



نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی


ترکیب خاک شامل پرلیت و کوکوفیبر را در گلدان های خود بریزید، از گلدان های 4 اینچی استفاده کنید که سوراخی در انتهای خود دارند. سوراخ به گیاه اجازه می دهد آب و مواد مورد نیاز را دریافت کند. یک سوم ظرف را با ترکیبی که انتخاب کرده اید پر کنید.یکبار در روز به گیاهان خود آب بدهید. اگر زیاد خشک بودند می توانید دوبار در روز به آن ها آب بدهید. اگر میز flood آب کافی نداشت به آن آب اضافه نمایید.ابی که در میز flood قرار دارد باید به آرامی منتشر شود. این کار ممکن است 7 الی 10 روز طول بکشد. بعد از اینکه چنین شرایطی رخ داد غذا را به سطل اضافه کنید و آب بیشتری بیفزایید.



نحوه ی ساخت گلخانه هیدروپونیک خانگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.