فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تفاوت در نوع خاک،آب و هوا ،کود ،آب و...باعث تغییر یافتن مواد سازنده میوه و در نتیجه تغییر طعم میوه می شود.زمانی که جذب آب زیاد شود و اصطلاحاً آب كشيدگی ميوه بالاتر می رود و ميوه ها آبكی می شوند و بدليل رقيق شدن قندهای داخل آن طعم شيرين آنها كاهش می يابد.
چرا میوه های درخت من شیرین نمی شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا میوه های درخت من شیرین نمی شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

مصرف كودهای نيتروژنی (ازته) و كمبود نور(تابش مستقيم خورشيد) باعث تجمع نيتروژن در بافت های ميوه می شود.نيتروژن از اجزای مهم پروتئين ها و پروتئين ها از تركيبات مهم رنگريزه ها(رنگدانه ها) هستند كه باعث رنگ در ميوه ها می شود.تجمع زیاد نیتروژن در میوه باعث بی مزه شدن ميوه ها می شود.ازطرفی برای انسان نیز خطرناک است.



چرا میوه های درخت من شیرین نمی شوند؟


جهت جلوگیری از بی مزه شدن میوه ها ، از آبياری بيش از اندازه خودداری شود. برخی از کشاورزان قبل از برداشت جهت افزايش رشد و وزن ميوه ، درختان را زیاد آبياری می كنند كه اين موضوع باعث آبكی شدن بيشتر ميوه ها می شود.



چرا میوه های درخت من شیرین نمی شوند؟


از مصرف بی رویه کود و سم در زمین و آب پرهیز کنید.در صورت لزوم از کود و سموم ارگانیک استفاده کنید.مراقب باشید درختان شما در مسيرهای آب های آلوده و یا پس آب و فاضلاب شهری کاشته نشده باشد.



چرا میوه های درخت من شیرین نمی شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.