فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مهمترین علت برای شناسایی دلیل اینکه چرا اریکا پالم شما برگ های شادابی ندارد ، عدم رعایت دقیق اصول لازم جهت نگهداری از گیاه است.هر جنبه ای از گیاه‌ و همچنین شرایط در حال رشد سرنخ هایی برای شناخت مشکل اساسی به شما می دهد.
چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

نور کافی نیست. نخل های Areca برای رشد و شکوفایی به نور روشن نیاز دارند. آنها طالب نور متوسط ​​هستند و در زیر سایبان درختان بزرگتر در طبیعت رشد می کنند. به همین دلیل ، آنها نور خورشید اما غیر مستقیم را دوست دارند.نور مستقیم خورشید می تواند باعث سوزش برگ ها شود ، شرایط کم نور نیز منجر به نوک های قهوه ای و برگ های قهوه ای روی نخل Areca می شود و بعضی از برگ ها از بین می روند.معمولاً بهترین مکان در نزدیکی یک پنجره شرقی یا غربی است. کمی آفتاب مستقیم در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر خوب است. در یک اتاق رو به جنوب ، اطمینان حاصل کنید که Areca Palm در فاصله زیادی از پنجره قرار گرفته است. در یک اتاق رو به شمال ، Palm Areca خود را تا حد ممکن به پنجره نزدیک کنید تا از حداکثر نور موجود استفاده کند.



چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟


آبیاری زیاد،اگر Palm Areca شما به مدت طولانی در آب غوطه ور شده باشد ، پوسیدگی ریشه در آن رخ می دهد. این باعث می شود گیاه نتواند آب و مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک جذب کند ، و شما می توانید نقاط قهوه ای را مشاهده کنید ، که منجر به قهوه ای شدن کل برگ ها می شود ، و در نهایت قهوه ای شدن کل گیاه.کاشت نخل Areca در خاکی با زهکشی خوب ضروری می باشد استقاده از پیت ماس با پرلیت اضافه شده برای افزایش زهکشی مناسب می باشد.اگرچه شرایط در حال رشد برای هر گیاه متفاوت خواهد بود ، اما اگر خاک حدود یک هفته طول بکشد تا به اندازه کافی بین آبیاری خشک شود ، در این صورت این کاملاً مناسب برای نخل Areca است.اگر خاک گلدان گل Areca Palm شما هفته ها طول می کشد تا خشک شود ، در نظر بگیرید که آیا در زهکشی ، اندازه یا نوع گلدان مشکلی دارید ، یا اینکه نور ، گرما یا تهویه کافی ندارید.



چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟


استفاده از کود زیاد،استفاده از کود بیش از حد زیاد یا به شکلی بسیار غلیظ می تواند باعث علائم سوختگی کود شود و نقاط قهوه ای در برگ ها مشاهده می شود.توصیه می شود که نخل Areca را هر دو ماه یکبار در طول فصل رشد با کود محلول در آب و متعادل ، که نیمی از غلظت توصیه شده در دستورالعمل است کود دهید.با گذشت زمان ، نمک کود می تواند در خاک گلدان جمع شود ، که می تواند به همان مشکل منجر شود ، برای جلوگیری از این امر ، من همیشه Palm Areca را کاملاً آبیاری کنید ، اجازه دهید آب از سوراخ های زهکشی خارج شود.می توانید گلدان را داخل سینک قرار دهید و اجازه دهید آب 2-3 دقیقه از آن عبور کند تا اطمینان حاصل شود که این مشکل به حداقل رسیده است.



چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟


رطوبت کم ،در صورت امکان رطوبت محیط نخل اریکا بالای 40٪ باشد.بهترین راهها برای بهبود سطح رطوبت استفاده از سینی رطوبت و یا رطوبت ساز است. اگر تمامی این نکات را رعایت کردید و باز نقاط قهوه ای را مشاهده می کنید حتماً باید آب گیاه خود را با آب بدون کلر آبیاری کنید. می توانید از آب باران یا آب تصفیه شده استفاده کنید یا در عوض اگر آب شیر را به مدت 24 ساعت در معرض آفتاب بگذارید ، کلر با آب واکنش نشان می دهد و تقریباً به طور کامل از بین می رود.فلوراید آب نیز برای اریکا مناسب نیست در صورتیکه پی اچ خاک اسیدی باشد جذب فلوراید کم می شود.



چرا برگ های نخل اریکای من  زرد و یا قهوه ای می شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.