فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بهترین زمان هرس گل ارکیده موقعی می باشد که عمر گل ها تمام شده باشد.اگر گیاه شما دارای گل های باز و یا در حال تولید غنچه می باشد، باید از هرس گیاه خود خودداری کنید. طول عمر گل ها بستگی به نوع و واریته گل ارکیده دارد.در ارکیده فالانوپسیس از ۱ تا ۴ ماه میتواند متغیر باشد.
چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

قبل از هرس ابزار هرس را به خوبی ضدعفونی کنید ،ساقه ی گیاه را بررسی کنید.اگر ساقه گیاه قهوه ای می باشد می بایست آن را از سطح خاک قطع کنید.



چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟


اگر ساقه گیاه سالم باشد باید ساقه را در جهت پیدا کردن نوعی گره (چشم خفته) که شبیه چشم انسان می باشد بررسی کنید.ظاهر این چشم ها روی ساقه ارکیده به شکل لبه های کوچک و پوشیده از ماده ای قهوه ای و یا بژ رنگ است که پیدا کردن آن که کار بسیار ساده ای است زیرا دقیقا در همین میانگره ها بعدها ساقه ی جدید در جهت گلدهی تولید می شود.



چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟


پس از مشاهده چشم خفته باید گره ای که پس از این چشم خفته روی ساقه است را نیز شناسایی کنید. گره مانند یک خط قهوه ای است که به صورت افقی در یک دایره و در اطراف ساقه حرکت می کند که معمولا نسبت به سایر نواحی ساقه ضخیم تر است. گره ها هنگامی که گیاه در حال تولید غنچه می باشد، روی گیاه ظاهر می شوند. در صورت مشاهده گره در بالای چشم خفته ارکیده، می بایست گیاه را 1/3 سانتی متر بالا تر از این نقطه (گره) برش دهید.



چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟


در مرحله ی بعد نوبت هرس ریشه است.هرس ریشه های گل ارکیده به منظور جلوگیری از پوسیدگی بیشتر ریشه ها انجام می شود و گیاه را از خطر مرگ نجات خواهد داد.گیاه را از خاک خارج کنید ،ریشه های از بین رفته، سست و قهوه ای که در صورت لمس کردن نرم می شوند را هرس کنید و پس از ضدعفونی ریشه های باقی مانده با قارچ کش در خاک جدید بکارید.ریشه های گیاه اگر سفید و سبز (ریشه سبز رنگ مخصوص نوع گل ارکیده فالانوپسیس) هستند، نیازی به هرس ندارند.



چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟


8 الی 12 هفته پس از هرس انتظار گل های جدید را داشته باشید. اگر در طول 8 الی 12 هفته ساقه ی گل دهنده رویش نکرد می بایست گیاه را در دمای محیطی 15 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گیاه در معرض تحریک رشد قرار بگیرد.



چه زمانی و چگونه گل ارکیده ی خود را هرس کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.