فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

یکی از دلایل کم گل دادن یا گل ندادن گیاهان گلدار کافی نبودن نور دریافتی می باشد. این مشکل در زمستان شایع تر است و دلیل اصلی اش نبودن مقدار نور خورشید به حد کافی میباشد و جای نگرانی نیست چرا که با آمدن فصل بهار گلدهی مجدد آغاز میشود.
چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار - فوت و فن های باغبانی
چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار - فوت و فن های باغبانی

اگر گیاه خود را داخل منزل نگهداری می کنید و از پنجره فاصله ای بیشتر از ۲ متر داشته باشد, کیفیت نورکاهش خواهد یافت و در نتیجه گیاه گل نخواهد داد .شیشه های رفلکس نیز مانع از رسیدن نور با کیفیت به گیاه شما می شوند.



چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار


کاهش یا افزایش دمای محیط نیز بر گل دهی تاثیر دارد.به طور مثال شمعدانیها زمانی که دمای محیط اطرافشان به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب بخصوص در بعد از ظهر روزهای گرم تابستان، افزایش مییابد گل نخوهند داد.



چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار


برخی گیاهان مثل لاله ،سنبل ، نرگس ،بنفشه ،شب بو،پامچال،رز و...برای گل دهی بهتر نیاز به هوای خنک (دمای حدود ۱۶ تا ۱۸ درجه)دارند.



چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار


آبیاری غیر منظم و عدم استفاده از کودها و یا زیاده روی در مصرف کود های ازته باعث کاهش یا عدم گل دهی می شود.در نتیجه گیاه حسابی رشد کرده و شاخ و برگ می دهد اما وارد فاز زایشی یا همان گلدهی نمی شود .آبیاری منظم با کم شدن رطوبت خاک و استفاده از کودهای حاوی پتاسیم و فسفر بالا به گیاهان گلدار کمک خواهد کرد.



چند روش برای گل دهی بهتر گیاهان گلدار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.