فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تکثیرگل ابری از طریق بذر انجام می شود. برای این منظور بذرها گل ابری را به دو صورت کاشت مستقیم بذر در زمین و یا کاشت بذر در گلدان برای نشا کشت می نمایند. در روش نهال یا نشا بذر را در اوخر بهمن ماه در گلدان می کارند ولی در روش کاشت مستقیم بذر را مستقیم در اوایل فصل بهار در زمین اصلی کشت می کنند.
روش تکثیر گل ابری آبی - فوت و فن های باغبانی
روش تکثیر گل ابری آبی - فوت و فن های باغبانی

پس از کاشت بذر سطح خاک را مرطوب نگه دارید. جوانه زنی این گیاه از بذر بین 2 تا سه هفته زمان می برد.خاک مناسب برای کشت بذر گل ابری مخلوطی از شن ، خاک،برگ و یا پیت ماس و کوکوپیت می باشد.



روش تکثیر گل ابری آبی


این گیاه به دمای 21 تا 24 درجه سانتیگراد و به دمای شب 10 درجه سانتیگراد نیازمند است.گلدهی این گیاه معمولا از اوایل تابستان شروع می شود و تا اواخر پاییز و آغاز فصل یخبندان می باشد.زمانی که گلهای گل ابری شکفته و باز شوند تمامی سطح برگ را همچون ابر می پوشانند، طوری که بوته غرق در گل می شود.



روش تکثیر گل ابری آبی


روش قلمه زنی برای کشت گل ابری نیز استفاده می شود. در این روش ابتدا قلمه ها را در اوخر بهمن ماه برداشت شده و سپس در گلخانه یا در شاسی گرمی کاشته می شود. پس از کشت و زمانی که قلمه ریشه زد می توان آن را در گلدان کاشت و از آن مواظبت کرد.



روش تکثیر گل ابری آبی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.