فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تراریوم از نگهداری کمی برخوردار بوده و نیاز به توجه کمتری نسبت به سایر گیاهان خانگی دارد. با این حال گاهی اوقات مشکلاتی برای تراریوم به وجود می اید که منجر به از بین رفتن گیاهان داخل تراریوم می شود.
چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

نور زیاد ،نور مستقیمی که به شیشه تراریوم می تابد می تواند همانند یک ذره بین عمل کند و برگ ها و ساقه ها را بسوزاند. همچنین درجه حرارت می تواند درون شیشه شما داغ شود ، و قبل از آنکه شما متوجه شوید، تراریوم شما می تواند به اندازه سونا بخار داشته باشد. اکثر گیاهان نمی توانند از این نوع گرما استفاده کنند ، بنابراین بهتر است از کاشت این گیاهان در تراریوم خودداری شود .



چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟


نور خیلی کم،در حالیکه نور زیاد می تواند مشکلاتی ایجاد کند ، نور کم نیز می تواتد باعث مرگ گیاهان شود. می توانید از چراغ های رشدی یا چراغ های فلورسنت استفاده کنید ، یا تراریوم را در نزدیکی پنجره قرار دهید که نور غیرمستقیم دریافت می کند.



چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟


آبیاری بیش از حد،یکی از راه های جلوگیری از آبیاری زیاد استفاده از بطری اسپری به جای ریختن آب است. اگر آبیاری یش از حد انجام داده اید ، سعی کنید آب اضافی را با یک حوله کاغذی جذب کنید و درب بالای تراریوم خود را تا زمانی که خشک شود بردارید.



چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟


انتخاب گیاهان اشتباه، در حالی که تقریباً هر گیاهی در یک تراریوم ممکن است رشد کند ، مهم است گیاهانی را انتخاب کنید که در نوع تراریومی که ایجاد می کنید به خوبی رشد کنند. اگر در حال ساخت یک تراریوم بسته هستید ، گیاهانی را انتخاب کنید که رطوبت دوست هستند. همچنین ، حتماً گیاهان را برای میزان نوری که در معرض آن قرار می گیرند ، انتخاب کنید. گیاهان مقاوم به نور کم به طور کلی کارایی بهتری دارند.



چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟


کود دهی زیاد، اکثر تراریومها به هیچ وجه به کود نیاز ندارند. از آنجا که می خواهید گیاهان خود را کوچک نگه دارید ، نباید آنها را تغذیه کنید زیرا این امر باعث رشد جدید می شود و گیاهان به سرعت از فضای محدود خود فراتر می روند.



چرا گیاهان تراریوم من خراب می شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.