فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تفاله های قهوه منبع نیتروژن فوق العاده ای برای کود دهی هستند، تفاله ها اسیدی نیستند و هنگام دم کردن آن اسیدیته قهوه با آب خنثی میشود، در نتیجه این دانه های قهوه هستند که اسیدی اند نه تفاله ی آن. پی اچ تفاله های قهوه تقریبا خنثی است ( بین ۶٫۵ تا ۶٫۸).
استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود - فوت و فن های باغبانی
استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود - فوت و فن های باغبانی

برای داشتن یک مخلوط استاندارد باید آب حدود 1/2 فنجان ( 120 میلی لیتر ) بیشتر از مقدار قهوه باشد . برای مثال اگر شما 1 فنجان 240 میلی لیتری قهوه دارید باید آن را با 1و1/2 فنجان آب 350 میلی لیتر ترکیب کنید .مخلوط کردن این دو عنصر با یکدیگر یک کود خانگی راحت را در اختیار شما میگذارد.سپس این محلول را به صورت آبیاری به خاک گلدان ها بدهید.



استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود


قهوه بسیاری از عناصر لازم برای تقویت خاک گلدان را دارا می باشد. نیتروژن موجود در تفاله قهوه سبب می شود که گیاه شما شاخه های مستحکم و سبز رنگی داشته باشد. پتاسیم و منیزیم درون قهوه رشد مطلوبی برای گیاه داخل گلدان فراهم می آورد.



استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود


توجه داشته باشید حتی اگر از کودهای معمولی استفاده می کنید نیز می توانید از تفاله قهوه برای افزایش کیفیت کود استفاده کنید. این کار باعث غنی شدن کود می شود.البته نیازی نیست میزان زیادی تفاله به کود اضافه کنید.



استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود


تفاله قهوه به دلیل وجود کافئین آن در املاح خود ، باعث دور شدن مورچه ها و موش ها و آفات ( شته ها ، شپشک و ......) می شود.همچنین به دلیل وجود مواد آلی باعث اصلاح بافت خاک نیز می شود.



استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.