فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

این گیاه در اواخر پاییز شروع به گل دادن می‌کند و در تمام طول زمستان گل‌های خود را نگه می‌دارد.بسیاری از افرادی که به این گیاه علاقه دارند، می‌خواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند تا برگ های این گیاه قرمز رنگ شوند.
چرا برگ های گل بنت قنسول من قرمز نمی شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های گل بنت قنسول من قرمز نمی شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

برگهای گیاه از طریق فرایندی به نام تناوب نوری رنگ قرمز را ایجاد میکند. فرایند تناوب نوری در واکنش به مقدار مشخصی نور و سپس عدم وجود آن صورت می‌گیرد. طی این فرایند برگها از رنگ سبز به قرمز (صورتی یا سفید) تبدیل می‌شوند. رنگ نهایی برگها بستگی به گونه ای دارد که پرورش می‌دهید.



چرا برگ های گل بنت قنسول من قرمز نمی شوند؟


برای این که برگهای گیاه تبدیل به رنگ قرمز شود باید زمان نور دهی به آن را کم کنید. تشکیل گل در این گیاه با دوره های تاریکی تحریک میشود. در طول روز گیاه نیاز به نور بسیار زیادی نیاز دارد تا انرژی کافی برای تولید رنگ جذب کند. اما شب هنگام نباید هیچ نوری به گیاه برسد. حداقل دوازده ساعت در شب باید گیاه بدون نور بماند. برای اطمینان از عدم دریافت نور می‌توانید گلدان بنت قنسول را شب هنگام در کمد یا جعبه بگذارید و روی آن را بپوشانید.



چرا برگ های گل بنت قنسول من قرمز نمی شوند؟


برای این که این گیاه مجددا گل بدهد باید چرخه زندگی آن را تکرار کنید.گلدان را به داخل منزل بیاورید. دوباره آبیاری را محدود کنید و دمای محیط را بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در طول روز تنظیم کنید. شب هنگام تاریکی کامل و دمایی در حدود ۱۵ درجه سانتیگراد برای گیاه فراهم کنید. همین که برگچه های گل به رنگ نهایی خود رسیدند می‌توانید مدت تاریکی را کاهش داده و آبیاری را افزایش دهید.



چرا برگ های گل بنت قنسول من قرمز نمی شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.