فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پس از رسیدن میوه می توانید کاشت دانه های انار را شروع کنید ، با چاقو میوه را به نصف بشکنید. دانه ها را با یک قاشق بیرون بیاورید. سپس در یک سطل یا کاسه قرار دهید. گوشت بیرونی پر از مایع هر دانه را جدا کنید. مایع اطراف دانه ها را بشویید و دانه ها را روی یک حوله کاغذی بگذارید تا خشک شود در حالی که ظروف کاشت را آماده می کنید.
نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان - فوت و فن های باغبانی

گلدان هایی با قطر ۹ سانتیمتر با خاک مخصوص بذر و عاری از کود پر کنید. دانه را روی خاک گلدان قرار دهید و آن را به آرامی روی سطح خاک فشار دهید.روی بذر را نپوشانید.



نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان


دانه ها را با اسپری آب کمی مرطوب کنید سپس آنها را در خاک مستقر کنید و لایه نازکی خاک روی آنها بریزید. هر گلدان را با یک نایلون پلاستیکی کوچک بپوشانید. گلدان ها را در مکانی با دمای ۲۱ درجه نزدیک یک پنجره بزرگ قرار دهید. در صورت نیاز ، نور اضافی را با یک لامپ فلورسنت تأمین کنید.



نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان


هر زمان سطح خاک گلدان تقریباً خشک شد ، به دانه ها آب دهید. از یک بطری اسپری برای آب استفاده کنید ، زیرا غبارشی کمتر باعث از بین رفتن دانه ها یا آبیاری بیش از اندازه می شود.



نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان


جوانه زنی یک تا سه هفته بعد از کاشت شروع می شود. نهال ها را دو هفته دیگر در بستر جوانه زنی نگه دارید ، تا زمانی که نهال ها به اندازه کافی بلند شوند و پوشش پلاستیکی را لمس کنند.سپس نهال ها را به گلدان دیگری حاوی 2 قسمت شن درشت یک قسمت خاک لوم و یک قسمت پیت منتقل کنید.



نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان


گلدان ها را هر روز حداقل شش ساعت در مقابل تابش نور خورشید در نزدیکی یک پنجره بزرگ ، جنوبی یا غربی قرار دهید. گلدان ها را هر هفته بچرخانید تا از قرار گرفتن در معرض نور اطمینان حاصل شود.



نحوه ی کاشت بذر انار در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.