فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جمع آوری دانه های کاکتوس دشوار نیست ، اما باید از ترفندهای کوچک پیروی کنید تا از آسیب دیدن یا حتی از بین رفتن در هنگام جمع آوری جلوگیری کنید.
چگونه از کاکتوس ها بذر بگیریم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از کاکتوس ها بذر بگیریم؟ - فوت و فن های باغبانی

تمام کاکتوس هایی که شکوفا می شوند در صورت بارور شدن ، میوه‌ای را مانند همه گیاهان تولید می کنند. دانه ها داخل میوه هستند و باید با دقت جمع آوری شوند.



چگونه از کاکتوس ها بذر بگیریم؟


ابتدا میوه باید کاملاً رسیده باشد. اگر میوه از قبل تا حدی خشک شده باسد ، شاید دانه ها در داخل قابل مشاهده باشند (به عنوان مثال اپی تالنتا ، برخی از مامیلیاریا) و در این حالت برای برداشت آن کافی است ، میوه را بین انگشتان خود در حالت افقی مالش دهید و به راحتی بذر ها را جمع کنید.هنگامی که میوه رسیده نشود ، تمایل دارد که در برابر کشش بیرونی همچنان به گیاه متصل بماند در این مورد بهتر است آن را مجبور به جدا کردن نکنید ، بلکه منتظر بلوغ کامل آن باشید.



چگونه از کاکتوس ها بذر بگیریم؟


بذر بعضی از گیاهان درون کپسول های خاصی وجود دارد که وقتی میوه هنوز روی گیاه است باز می شود و دانه ها روی بدن گیاه مادر فرو می روند (به عنوان مثال Strombocactus ، Notocactus). بنابراین مشکل است که با دست یا موچین را در میان خارها بکشید تا بتوانید آنها را انتخاب کنید. شما می توانید از دستگاه "آسپیراتور دانه " استفاده کنید. این یک ابزار بسیار ساده است که اجازه می دهد تا دانه ها را درون یک ظرف کوچک جمع آوری کنید تا از پراکندگی آنها جلوگیری شود.



چگونه از کاکتوس ها بذر بگیریم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.