فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

گل بنفشه: زمان کاشت بذر این گل اواخر تابستان تا اواسط پاییز است و زمان گلدهی آن در زمستان تا اواسط بهار است.زمانی که هوا هنوز سرد است باید اقدام به نشاء کردن در محیطی گرم همانند منزل یا گلخانه کنیم و بعد از اتمام سرما به محل اصلی کاشت در فضای باز (باغچه یا باغ) منتقل کنیم.
در پاییز بذر چه گل هایی را می توانیم بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی
در پاییز بذر چه گل هایی را می توانیم بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی

گل داوودی

گل داوودی:اگر قصد کاشت در گلدان را دارید بستر کشت که شامل خاکبرگ و شن یا خاکبرگ، کوکوپیت، پرلیت و یا هر گونه خاک سبک دیگری اماده کنید و بذرها را روی بستر کشت بپاشید ، در خصوص باغچه هم بعد از شخم زدن و صاف کدن خاک بذرها را روی خاک بپاشید و سپس با استفاده از کود حیوانی و خاک برگ به ضحامت 5 میلی متر تا 1 سانتی متر روی بذرها را بپوشانید.بهترین زمان کاشت گل داوودی اواخر تابستان تا پاییز، اواخر فصل زمستان تا بهار می باشد.



گل داوودی


مینا چمنی

مینا چمنی:در مناطق با تابستان های گرم و زمستان های معتدل بذر در اواخر تابستان تا پاییز کاشته می شود .برای کاشت بذر در خزانه باید بستر کشت را که حاوی کمپوست و یا مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و شن را آماده کرده و بذرها را با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر می کاریم. دمای محیط در حدود 15 تا 20 درجه برای جوانه زنی مناسب است.



مینا چمنی


همیشه بهار

همیشه بهار:بذر همیشه بهار را در دو فصل میتوان کاشت.اواخر تابستان یا اوایل پاییز – یا اواخر زمستان اگر در اواخر تابستان بذر گل همیشه بهار را بکارید در اواسط پاییز به گل مینشیند و اگر سرمای زمستان شدید نباشد تا بهار نیز باقی میماند. اما اگر سرمای زمستان به گل آسیب زد میتوانید بذر همیشه بهار را در اواخر زمستان بکارید که در بهار به گل بنشیند.



همیشه بهار


گل میخک

گل میخک:بذرها را می توان در پاییز و یا در اواخر زمستان در مخلوط خاک برگ +کوکوپیت مرطوب و در مکانی گرم کاشت اما بعد از جوانه زنی بذرها بهتر است که انان را به مکانی خنک تر منتقل کرد زیرا در محیط گرم رشد ضعیفی خواهند داشت.گل میخک بسیار مناسب جهت کاشت و نگهداری در گلدان می باشد و نگهداری از آن در بالکن و در منزل می تواند فضایی بسیار زیبا را پدید آورد.



گل میخک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.