فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

تکثیر این گل از طریق کاشت بذر و یا پا جوش انجام می شود. کاشت بذر روش مناسبی برای تکثیر این گیاه نمی باشد زیرا چندین سال به طول می انجامد تا با این روش گیاه به مرحله ی گل دهی برسد .تکثیر از طریق پاجوش کار بسیار راحت و ساده تری است که می توان با انجام این روش زود تر صاحب این گل زیبا شد.
چگونه گل خورشیدی را تکثیر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه گل خورشیدی را تکثیر کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

بعد از اتمام مرحله ی گل دهی اقدام به جدا کردن پاجوش ها کنید.برای جدا کردن پاجوش ها مراقب باشید تا به گیاه اصلی صدمه ای وارد نکنید.جوانه های کوچکی که از کناره های گیاه اصلی و یا کنار های برگ ها به بیرون زده از گیاه مادر جدا کنید.



چگونه گل خورشیدی را تکثیر کنیم؟


پاجوش هایی را انتخاب کنید که به قادر کافی بزرگ شده باشند، پاجوشی که انتخاب می کنید باید حداقل ۳ برگ داشته باشد و میزان طول آن ۲۵ سانتی متر باشد، سپس باید با استفاده از چاقو پاجوش مورد نظر را جدا کرده و آن را به یک گلدان با دهانه ای به قطر ۱۱ سانتی متر که حاوی مخلوطی از خاک کمپوست و پیت ماس است قرار دهید.



چگونه گل خورشیدی را تکثیر کنیم؟


سپس گلدان را به محیطی با دمای ۲۰ درجه انتقال دهید، و به طور مداوم میزان رطوبت آن را چک کنید تا خاک آن خشک نماند، سعی کنید در دوران ریشه دهی همواره خاک را مرطوب نگه دارید.



چگونه گل خورشیدی را تکثیر کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.