فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اولین عامل در سوختگی برگ گیاهان آپارتمانی ،نور مستقیم است.گیاه را از مقابل نور مستقیم آفتاب به جایی با نور غیرمستقیم منتقل کنید، برگ های آسیب دیده را هرس کنید و آبیاری عمیق و گهگاه را ادامه دهید تا ریشه بهتر رشد کند. از کوددهی زیاد خودداری کنید، زیرا این کار سوختگی گیاه را تشدید می کند.
علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

رطوبت پایین از علل دیگر سوختن نوک و حاشیه برگ ها است.در فضای خانه عدم رطوبت کافی از شادابی گیاه می کاهد. بخصوص در فصل زمستان که دستگاه های گرمایشی کاملا جو را خشک می کند.گلدان ها را از دستگاه های گرمایشی دور کنید. ظرفی را پر از سنگریزه کرده، روی آن لایه ای آب بریزید و گلدان را روی ظرف بگذارید. این کار به تامین رطوبت گیاه کمک می کند



علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی


تجمع بیش از اندازه ی املاح در خاک به دلیل استفاده زیاد از کود ،آفت کش ها و یا شور بودن خاک باعث سوختگی برگ ها می شود. به بیشتر گیاهان آپارتمانی حداکثر ماهی یک بار باید کود داد.یک بار در ماه آب کافی در بالای خاک بریزید تا نمک اضافی از آن خارج شود.



علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی


آبیاری نا منظم از مهمترین دلیل سوختگی برگ ها است.آب دهی زیاد، درست به اندازه کم آبی به گیاه آسیب می زند. ساقه ی گیاهتان را چک کنید. اگر علائمی از سوختگی در قسمت ساقه یا در قسمت های ابتدایی برگ ها دیده شد؛ ایراد از آب دهی ست و ریشه درحال خراب شدن است. هنگامی که گیاه کمتر یا بیشتر از اندازه نیازش آب دهی شود ریشه آن شروع به خشک شدن می کند. قسمت های خشک شده مانع جذب آب و آبرسانی به تمام قسمت ها خواهد شد. در نتیجه گیاه تشنه و خشک به نظر می رسد. میزان آب دهی آن را تنظیم کنید.



علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی


نیاز آبی گونه های زینتی در فصل پاییز و زمستان بدلیل ورود به دوره رکود و کم شدن شدت تبخیر و تعرق به ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز ایام دیگر سال می رسد. هر ازچندگاهی با کنترل زهکش از باز بودن سوراخ انتهایی وخروج اب اضافی از گلدان مطمین شوید.از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنید .در هر نوبت آبدهی گیاه را کاملا سیراب کنید.مقداری به گیاه اب بدهید که فقط مقدار کمی آب از سوراخ ته گلدان بیرون بیاید.این یعنی کل خاک آب خورده است .با تجربه میتوانید این مقدار را بدست بیاوید.از آب جوشیده که سرد نبوده و یا آبی که دمای آن با درجه حرارت آن با محیط زیست یکسان است و کلر آن نیز خارج شده استفاده نمایید.



علت سوختگی نوک و حاشیه برگ گیاهان آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.