فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

اگر هدف شما پر شدن و پهن شده گل کاغذی باشد بهتر است سر شاخه ها را هرس نمایید.ولی شاید مهمترین هرس زمان انتقال گلی که به پاسیو یا گلخانه جهت زمستان گذرانی برده بودید به محوطه میباشد . در صورتی که گل شما رشد نحیف و علفی و ضعیف نموده بهتر است آن را هرس نموده تا در هوای جدید رشد مفید و قوی داشته باشد .معمولادر زمستان وپس ازپایان دوره گلدهی گیاه را هرس و شاخه ها را کوتاه وشاخه های ضعیف را به کلی حذف میکنند.
چگونگی هرس گل کاغذی - فوت و فن های باغبانی
چگونگی هرس گل کاغذی - فوت و فن های باغبانی

اگر شاخه‌ای شکل کلی یک گیاه را بر هم زده است و خارج از شکل مورد نظر رشد می‌کند می‌توان تمامی ان را قطع کرد و یا اگر مرکز گیاه شلوغ شده است می‌توان قسمتی از شاخه را که باعث این تراکم و شلوغی شده است را قطع نمود. همچنین به منظور جلوگیری از بلند شدن بیش از اندازه شاخه‌ها و داشتن گل کاغذی که شکل بوته‌ ای داشته باشد تا درختچه، می‌توان شاخه‌های جوان گیاه را سرزنی کرد.



چگونگی هرس گل کاغذی


اگر خواهان گیاهی بلند قامت هستید عمل سرزنی را انجام ندهید بلکه شاخه‌هایی که در قسمت پایین گیاه است از نزدیکی شاخه اصلی قطع کنید تا رشد شاخه‌های بالایی تحریک شود. جداسازی شاخه‌های شکسته و بیمار را در هر زمان از سال می‌توان انجام داد و عملیات هرس را بهتر است بعد از اتمام دوره گلدهی و یا در شروع دوره استراحت گیاه و یا در ابتدای فصل بهار انجام شود.



چگونگی هرس گل کاغذی


در طی فصل رشد نیز می توان با عمل هرس گلدهی بیشتر گیاه را تحریک کرد. بدین صورت که می توان هر 4 هفته یکبار نسبت به قطع نوک ساقه هایی که گلدهی آنان به اتمام رسیده است اقدام کرد. بدین صورت که نوک ساقه را به همراه مقداری از طول ساقه قطع کرد تا رشد شاخه های جوان و در نتیجه گلدهی در همان فصل تحریک شود.



چگونگی هرس گل کاغذی


اگر در بهار هرس را انجام دهید از شاخه های هرس شده می توانید قلمه بگیرید .قلمه های انتهایی یا ساقه ای را به اندازه 10 تا 15 سانتیمتر، با یک چاقوی تیز یا قیچی باغبانی، از گیاه مادری جدا کنید. ابتدا قلمه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید. سپس هر قلمه را در گلدانی با قطردهانه ۹ سانتیمتر ( در گلدانی از ماسه نرم فرو کرده ) در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد نگاه دارید. همچنین قلمه باید در شرایط نورمناسب و کافی، ولی دور از تابش مستقیم خورشید قرار گیرند تا از سوختگی و پژمردگی گیاه جلوگیری شود.



چگونگی هرس گل کاغذی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.