فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

ماش گیاهی یکساله است و به شکل بوته‌ای یا بالا رونده بوده، ریشه های آن مستقیم و قدری منشعب هستند. ساقه های این گیا پرخاصیت، راست، ظرفیت، منشعب کرک دار، به رنگ سبز روشن و به ارتفاع 45 تا 90 سانتی متر می باشند. گل آذین آن بصورت خوشه و گلهای آن که به رنگ لیمویی زرد می باشند بر روی دمگل بلندی قرار گرفته اند. غلافهای آن باریک، استوانه ای و کمی کرک‌دار بوده که قبل از رسیدن سبز روشن یا سبز تیره و به هنگام رسیدن سبز مایل به قهوه‌ای یا سیاه رنگ می‌شود.
تکثیر گیاه ماش از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی
تکثیر گیاه ماش از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی

ماش گیاهی است گرمسیری که معمولا دردمای بالاتر از 16 درجه سانتیگراد رشد می کند و دردمای کمتراز 1- درجه از بین می رود. این گیاه تابستانه بوده و دارای نیاز حرارتی زیادی است. انواع پاکوتاه ماش نسبت به انواع پابلند آن به درجه حرارت کمتری نیاز دارد. درجه حرارت لازم برای جوانه زدن آن 8 درجه ی سانتیگراد است و چنانچه در طول رشد دما کمتر از 12 درجه باشد بخوبی رشد نمی کند .



تکثیر گیاه ماش از طریق بذر


چنانچه قصد دارید گیاه ماش را در منزل پرورش دهید دانه‌های ماش را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید.میتوانید پس از خیساندن دانه‌ها آنها را به گلدان حاوی خاک مناسب انتقال دهید.دانه ها را حداکثر در عمق 1 سانتیمتری خاک و به صورت دستپاش بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید.



تکثیر گیاه ماش از طریق بذر


گیاهتان را به طور کامل آبیاری نموده و آن را در محلی آفتابگیر قرار دهید. بعد از گذشت 70 تا 80 روز از کاشت ماش در گلدان بسته به رقم، گیاه شما آماده برداشت خواهد بود.



تکثیر گیاه ماش از طریق بذر


هنگامیکه دانه های آن سفت و غلافهای آن زرد یا سیاه شدند محصول را می توان در چند نوبت برداشت کرد.



تکثیر گیاه ماش از طریق بذر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.