فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

جی فی یک استارتر برای هر گونه بذر، قلمه و نشاء می باشد که حاوی پیت ماس و ترکیب چندین نوع مواد مغذی دیگر می باشد.جی فی پلت ها حاوی عناصر غذایی مورد نیاز گیاه بوده ویک محیط کشت استریل و عاری از هر گونه عامل بیماری زا جهت رشد گیاه را فراهم میکند و جوانه زنی قابل اطمینان و سریعی برای گیاهان سالم با سیستم های قوی ریشه را مهیا میسازد.
استفاده از خاک جی فی پلت در باغبانی امروز - فوت و فن های باغبانی
استفاده از خاک جی فی پلت در باغبانی امروز - فوت و فن های باغبانی

گلدان ها آماده به صورت جی فی فشرده در اندازه های ایده آل برای ایجاد نشا گیاهان مختلف تولید شده اند که با اضافه نمودن آب بر روی آنه به اندازه 7 برابر ضخامتشان انبساط یافته و در مدت زمان کمتر از ده دقیقه آماده کاشت بذر قلمه و یا نشاء میگردند .



استفاده از خاک جی فی پلت در باغبانی امروز


در این روش، الیاف دور قرص فشرده طوری ساخته شده که چند وقت پس از استفاده و تماس با آب و خاک پوسیده میشود و ریشه‌های گیاه به راحتی میتوانند رشد میکنند. لذا پس از ریشه زایی و بزرگ شدن گیاهچه، قرص یا گلدان نیز همراه آن در گلدان جدید یا محل اصلی کاشته میشوند و به این ترتیب گیاه دچار استرس جابجایی نمیشود. و درصد تلفات نزدیک به صفر خواهد بود.



استفاده از خاک جی فی پلت در باغبانی امروز


جی فی پلت همیشه باید رطوبت داشته باشد . زمانی که جی فی مرطوب باشد رنگ آن قهوه ای تیره می باشد و با از دست دادن رطوبت رنگ آن به قهوه ای روشن تبدیل می گردد. می توان بسته به نوع گیاه آن را در سینی آب به صورتی که یک سانت آن در آب فرو رفته باشد قرار داد.زمانی که بذر ، قلمه یا نشاء به اندازه کافی رشد کرد و ریشه ها از اطراف الیاف خارج شد باید گیاه به همراه جی فی به محیط کشت اصلی منتقل شود .



استفاده از خاک جی فی پلت در باغبانی امروز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.