فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

زمانیکه میوه ها کامل خشک شدند و کل خوشه میوه نیز خشک شد آن را از درخت جدا کنید و سپس میوه های خشک را بدون اینکه ضربه بخورند داخل ظرفی به مدت 24 ساعت خیس کنید و بعدا در خاک مناسب شامل خاک باغچه و یا خاک برگ و حتی مخلوط خاک و ماسه و یا خاک و شن شسته بکاریددقت کنید میوه های خیس خورده را دست کاری نکنید و همینطور کامل بکارید.
نحوه ی کاشت بذر زیتون تلخ - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت بذر زیتون تلخ - فوت و فن های باغبانی

البته داخل میوه نیز چندین بذر وجود دارد و ممکنه همگی با هم سبز شوند و چند شاخه نزدیک بهم به وجود بیارند. بهتر است بگذارید این شاخه ها رشد کنند چون شاخه های ضعیف تر خودشون خشک میشوند و یا اگر همگی بگیرند برای تبدیل شدن به بونسای جالب می شود .محل کاشت باید در معرض تابش آفتاب باشد و هر زمان سطح خاک خشک شد آبیاری انجام شود دقت کنید زهکش گلدان باید مناسب باشد.



نحوه ی کاشت بذر زیتون تلخ


اگر شما میوه خیس خورده را با دست باز کنید و بذرها را جداگانه بکارید درختچه ها با فاصله و جدا از هم رشد میکنند و مشکل حالت اول را ندارید.البته باید بذر این گیاه را در تعداد بالا بکارید چون درصد سبز شدن آنها تقریبا شاید 40 الی 50 درصد باشد. دقت کنید گیاه سبز شده را حداقل تا ۶ ماه نباید جابجا کنید و اگر کوچکترین تغییری درنگهداریش دهید به راحتی از بین میرود. مخصوصا دو ماه اول.اما بعد از این مدت واقعا گیاه مقاوم و زیبایی میشود و بسیار مناسب بونسای و نگهداری در منزل هست.در زمان گلدهی نیز شبها و بعد از اینکه گرمای هوا کمتر شود گلها بسیار بوی خوشی خواهند داشت.



نحوه ی کاشت بذر زیتون تلخ


این گیاه نور مستقیم خورشید را دوست دارد چه زمانیکه بذر را میکارید و چه زمانیکه درخت بزرگی هست .سطح خاک نباید خشک شود و اگر در زیر نور خورشید هست هر دو روز یک مرتبه آبیاری شود. دقت کنید در هوای گرم آبیاری انجام نشود و سعی شود شبها و یا صبح قبل از اینکه آفتاب روی گیاه بتابد آبیاریش کنید .



نحوه ی کاشت بذر زیتون تلخ
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.