فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

قلمه ریشه ازدیاد گیاه از طریق جداسازی ریشه و کشت آن در محلی دیگر است. گیاهانی مثل گل ابریشم یا تمشک قرمز که توانایی تولید جوانه های نابجا روی ریشه های خود دارند و پاجوش تولید می کنند، همچنین گیاهانی که ریشه گوشتی دارند (مثل بگونیای تکمه) را می توان با قلمه ریشه افزود.
نحوه ی قلمه گرفتن ریشه - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی قلمه گرفتن ریشه - فوت و فن های باغبانی

در اطراف ریشه گیاه خاک ها را چنان کنار بزنید که ریشه ها ظاهر گردند.قطعات 10 سانتی متری از ریشه هایی که تقریبا یک سانتیمتر قطر دارند جدا کنید .



نحوه ی قلمه گرفتن ریشه


ریشه ها را پس از شستشو به قطعات 4 الی 5 بندی تقسیم کنید به گونه ای که قسمت بالایی ریشه (هرچه به طرف ریشه مادری نزدیک می شوید بالاتر است )با برش مسطح و پایین آن زاویه دار باشد.



نحوه ی قلمه گرفتن ریشه


قلمه ها را در گلدانی حاوی کمپوست سبک به گونه ای کاشت کنید که در بالا قرار بگیرد .روی قلمه ها را با لایه ای از شن ریز شکری شسته شده بپوشانید.سپس انها را آبیاری کنید و در شاسی سرد قرار دهید .



نحوه ی قلمه گرفتن ریشه


پس از برگدار شدن قلمه ها و رسیدن به طولی حدود 2.5 الی 5 سانتیمتر می توانید به عنوان گیاه مستقل آنها را در بستر اصلی کاشت کنید .



نحوه ی قلمه گرفتن ریشه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.