فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یکی از خواص جالب گل های پیازی، قابل پیش رس شدن آنهاست بطوری که می توان شرایطی را برای پیاز فراهم کرد تا زودتر از موعد جوانه بزند و گل بدهد.البته همه پيازهای سنبل برای اين عمل مناسب نيستند و محيط (پيرامون) پيازی كه مناسب پيش رس كردن است حداقل 17 سانتيمتر مي باشد و پيازهای كوچك مناسب انجام چنين عملي نيستند و در صورت پيش رس شدن گلهایی با كيفيت بسيار پايينی توليد ميكنند.
روش پیش رس کردن پیاز سنبل  - فوت و فن های باغبانی
روش پیش رس کردن پیاز سنبل  - فوت و فن های باغبانی

ابتدا لازم است پیازچه هایای که از پیاز اصلی جدا شده است در یک گلدان جداگانه کاشته و به مدت شش تا هفت هفته گوشه باغچه یا باغ قرار داد تا استراحت کنند. در این فاصله رطوبت مناسب را برای آن فراهم کنید تا جوانه بزنند.



روش پیش رس کردن پیاز سنبل


در طي سرمادهي به منظور پيش رس شدن گياه بهتر است كه پيازها در بين پيت موس و يا مواد مشابه كه تا حدودی مرطوب هستند نگهداری شود.



روش پیش رس کردن پیاز سنبل


پس از آن، گلدان را به گلخانه برده و دمای گلخانه را در حدود 10 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اگر دمای اتاق نیز حدود 10 درجه سانتی گراد باشد و رطوبت گلدان تأمین شود می توان آن را در اتاق نگهداری کرد.پس از چند روز باید گلدان را نزدیک پنجره برد تا نور بیشتری به آن برسد. در عرض چند هفته شکوفه ها شروع به باز شدن می کنند.



روش پیش رس کردن پیاز سنبل


در این زمان است که باید گلدان را در محیط روشن، دور از نور مستقیم خورشید و حرارت بخاری و شوفاژ قرار داد و دمای مناسب یعنی 16 تا 21 درجه سانتی گراد را برای آن فراهم کرد. گلدان را هر چند روز یک مرتبه باید چرخانید تا نور به همه قسمت های گلدان برسد.



روش پیش رس کردن پیاز سنبل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.