فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

حذف و هرس انتهای شاخه‌های نرم، علفی و در حال رشد را كه به كمك انگشتان دست انجام ميگيرد را پنسمان گويند.برای اين کار جوانه انتهایی را با ناخن قطع می کنند و يا جوانه انتهایی را بين انگشتان فشار داده و له می کنند اين عمل موجب می شود که جوانه های جانبی رشد کرده و شاخه های جديد ايجاد کند و گياه کوتاه و پرپشت شود. این هرس در گیاهانی مانند بگونيا- حسن يوسف- شمعدانی کاربرد دارد .
چگونگی هرس پنسمان گیاهان زینتی - فوت و فن های باغبانی
چگونگی هرس پنسمان گیاهان زینتی - فوت و فن های باغبانی

برای انجام این هرس گلدانی از حسن یوسف انتخاب کنید و هرچه بیشتر به ساقه اصی آن اجازه رشد دهید تا به ارتفاع مطلوب برسد.در این هنگام جوانه انتهایی آن را قطع کنید .



چگونگی هرس پنسمان گیاهان زینتی


پس از قطع جوانه انتهایی ،جوانه های جانبی شروع به رشد می کنند.همه ی آنها را به جز دو جوانه بالایی حذف کنید .جوانه انتهایی این دو شاخه پس از 6 برگی شدن نیز حذف کنید .



چگونگی هرس پنسمان گیاهان زینتی


حذف را پس از 6 برگی شدن شاخه های جانبی ادامه دهید .در نتیجه کل تاج حسن یوسف از دو جوانه جانبی اولیه به وجود خواهد آمد.



چگونگی هرس پنسمان گیاهان زینتی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.