فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

دم روباهی، گیاهی دائمی است که در زمان گلدهی، ارتفاع آن حدود ۲ متر می شود. برگ ها، تسمه ای شکل و باریک هستند. در اواسط تابستان، ساقه های گل دهنده طویلی از مرکز بوته خارج می شود که در رأس آنها گلهای پشمکی شکل و یا شبیه به دم روباه می باشد. گلها تا اواخر پاییز دوام دارندو با گذشت زمان رنگ آنها از سفید به کرمی تغییر می کند.
آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا - فوت و فن های باغبانی

پرها ممکن است به صورت تازه یا خشک در گل ارایی به کار رود.همچنین گیاه به عنوان پس زمینه یا به صورت تک کاشت به عنوان گیاه شاخص در باغ های صخره ای و یا در عرصه چمن به کار میرود.



آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا


در مقابل سرما مقاوم تا نیمه مقاوم است.به خاک حاصلخیز و مطوب با زهکشی خوب و محل افتابی نیاز دارند(6 تا 8 ساعت نور مستقیم آفتاب).طوقه گیاهان جوان باید از سرما حفظ شود.ساقه ها و برگهای خشک شده سال پیشُ باید هر ساله در اواخر یا اوایل بهار بریده شوند.در زمان کار با آن به علت برنده بودن لبه برگها باید مراقب دست ها باشید.



آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا


گیاهان جوان و تازه کاشت شده را می بایست برای توسعه بهتر ریشه ها گاهی بخصوص در زمان خشکی و عدم وجود نزولات آسمانی آبیاری شوند اما گیاهان بزرگ و بالغ معمولا نیازی به آبیاری ندارند مگر اینکه دوره های خشکی بسیار طولانی شود . البته هر مقدار که نیاز رطوبتی این گیاه به شکل مرتب تامین شود میزان رشد آن و گلدهی آن بیشتر و خوشه های گل بزرگتر و متراکم تری نیز تولید می کند.



آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا


تکثیر این گیاه از طریق کاشت بذر در بهار یا تقسیم بوته در اواخر زمستان و اوایل بهار قابل افزایش است که راحت ترین آن تقسیم بوته است.می توان هر 6-4 سال و برای گیاهان متراکم این کار را انجام داد و در اواخر زمستان/اوایل بهار نسبت به بیرون آوردن گیاه متراکم و تقسیم آن به چند قسمت اقدام کرد .



آشنایی با گیاه دائمی دم روباهی یا کورتادریا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.