فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

جنس های این گیاه شامل 200 گونه می باشد .تعدادی از آنها علفی ،همیشه سبز که اغلب با ساقه های رونده به عنوان گیاهی آویز به ارتفاع 60 تا 80 سانتیمتر می باشد .برگ ها در این گیاه نیزه ای ،بیضی شکل و متقابل براق و پوشیده از کرک قرمز است .گل ها لوله ای شکل به طول 6 تا 8 سانتیمتر به رنگ نارنجی متمایل به قرمز و بخش گردن آن زرد رنگ می باشد .
نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی) - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی) - فوت و فن های باغبانی

گل دهی در این گیاه از آبان تا فروردین حتی در تمام طول سال صورت می گیرد .گل ها سته های با رنگ های مخلوطی از سفید و بنفش تشکیل می دهند .واریته اسپلندنز دارای گل های قرمز روشن می باشد .



نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی)


کلومنئا نیاز به نور روشن اما غیر مستقیم دارد.در اثر اختلاف طول روز گیاه در تمام طول سال وادار به گل دهی می شود.گیاه به خوبی در اتاق رشد می کند.گیاه به رطوبت فراوان نیاز داشته بنابر این به اسپری نیاز دارد.همچنین می توان گلدان ها را در ظرف محتوی شن قرار داد.



نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی)


معمولا گیاه وارد دوره رکود نشده و به تدریج در طول سال آب گرم آبیاری شده و در فاصله ی دو آبیاری اجازه داده می شود که سطح خاک گلدان خشک گردد.تغذیه کودی هر دو هفته در ماه توسط کودهای غنی از فسفات استفاده می شود.در صورت وارد شدن گیاه به دوره استراحت تغذیه گیاه به تعویق می افتد.بوته ها در سبد های آویزی رشد داده شده و خاک گلدان شامل اسفاگنوم یا پیت و پرلیت به نسبت های مساوی می باش.تعویض گلدان در صورت افزایش حجم ریشه در گلدان صورت می گیرد.



نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی)


در طول بهار تا تابستان قلمه هایی به طول 10 سانتیمتر از ساقه های بدون گل تهیه و در گلدان کشت شده و در دمای اتاق و نور فیلتر شدن قرار می دهند.



نگهداری از گیاه آپارتمانی کلومنئا (ماهی طلایی)
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.