فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گل جعفری: گیاهی یکساله یا چند ساله‌است، این گل دارای ۵۶ گونه و از خانوادهٔ گل آفتابگردان بوده و بومی امریکای شمالی و جنوبی است. گل جعفری محل‌های گرم و آفتابی را دوست داشته و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین در خزانه می کارند.گونه‌هایی از آن که در باغ‌ها و باغچه‌ها کاشته می‌شوند.گل جعفری برای رشد نیاز به خاک رسی یا لومی مرطوب که خوب زهکشی شده باشد دارد و به آفتاب کامل نیاز دارد و تا دمای -۳ درجه را تحمل می کند.
آشنایی با گل هایی که در پاییز گل می دهند - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گل هایی که در پاییز گل می دهند - فوت و فن های باغبانی

گل اشرفی

گل اشرفی :اشرفی گیاهی است بادوام، رنگارنگ و با رشد سریع. ساقه‌های نازک و برگ‌های سبز و باریک و گل‌های مروارید مانند تکی یا دوتایی به پهنای ۲.۵ تا ۵ سانتی‌متر دارند. این گل‌ها ممکن است که تماماً زرد یا نارنجی باشند. این گیاهان می‌توانند از اواسط تابستان تا یخبندان گل بدهند.اشرفی از بذوری که اوایل تا اواسط بهار مستقیما در خاک باغ کاشته شده به‌ سرعت می‌روید. همین‌طور می‌توانید حدود ۶ هفته قبل از آخرین زمان یخبندان در فضای بسته دانه آن ‌را در عمق ۳ میلی‌متری بکارید. این گیاهان را حول و حوش زمان آخرین یخبندان بیرون ببرید.



گل اشرفی


گل آهار

گل آهار :رنگ گل آن بسیار گسترده از رنگ سفید ، کرم ، زرد ، سبز ، پرتقالی ،صورتی ، قرمز ، برنزی ، نارنجی ، خرمایی ، بنفش ، ارغوانی و یاسی است و بعضی از آنها راه راه و خالدار میباشند.فصل گل دادن از خرداد تا فصل سرما ادامه خواهد داشت. گل آهار به کود خاصی نیاز ندارد و در یک خاک خوب باغچه نیز رشد می کند. بذر آنرا در اردیبهشت ماه در خزانه می‌کارند و در تیر ماه آنرا نشا کار می‌کنند. این گل از گیاهانی است که بذر آن مستقیماً در محل اصلی یعنی حاشیه‌های گل‌کاری کاشته می‌شود و رشد آن بسیار زیاد است.



گل آهار


آفتابگردان مکزیکی

آفتابگردان مکزیکی: از نیمه تابستان تا پاییز، گل هایی با رنگ های گرم و پرانرژی بر ساقه های گیاه آفتابگردان مکزیکی جلوه گری می کنند و پروانه ها را به خود می خوانند. این گل می تواند در گلدان نیز میهمانِ گرامی خانه شود و شورِ زندگی بخشِ آفتاب تابستانی را در فضای خانه بگستراند. و چنان که از نامش پیداست بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است.به آسانی با کاشت بذر در اوایل بهار در محل کاشت تکثیر می شود. گاهی بذرها در اواخر تابستان ریخته و جوانه می زنند و گیاهان جدید قبل از سرما به گل می نشینند.



آفتابگردان مکزیکی


گل جاوید (کاغذی)

گل جاوید (کاغذی):گلها در این گیاه از همان ابتدای بازشدن غنچه خشک هستند و اگر در هر مرحله رشد تا قبل از باز شدن کامل و نمایان شدن مرکز زردرنگ آن، چیده شوند و به حالت وارونه در مکانی تاریک، آویزان شوند به همان حالت خشک می شوند و حالت طبیعی خود را حفظ می کنند.جهت تکثیر بذر، آن را می توان در بهمن ماه در گلخانه در جعبه نشا یا زیر شاسی کاشت و نشاهای حاصله را در اواخر فروردین به بستر اصلی انتقال داد. اگر بذر در اواخر بهار در هوای آزاد در باغچه کاشته شود و پاییز آن را به گلدان انتقال دهیم از اوایل زمستان بوته ها به گل می نشینند و تا عید گلریزان آن ادامه خواهد یافت.



گل جاوید (کاغذی)
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.