فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

اولین و بهترین روش برای نگهداری گیاه هنگام سفر این است که گلدان های خود را در مرطوب ترین جای منزل جایی مانند حمام و یا آشپزخانه با فاصله ی نزدیک به هم قرار دهید سپس یک سطل آب در فاصله ی نزدیک آن ها قرار دهید و از طریق یک نخ خاک گلدان را به آب متصل کنید تا در نبود شما گیاه از طریق آن نخ از آب تغذیه کند اما این نکته را فراموش نکنید که برای گیاهانی که برای رشد به نور نیاز دارند بهتر است آن ها را به جای حمام در آشپزخانه قرار دهید تا مقداری نور غیر مستقیم نیز به آن برسد .
نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر - فوت و فن های باغبانی

دومین راه برای نگهداری گیاه هنگام سفر این است که کف وان حمام و یا یک لگن بزرگ چندین آجر را بر روی هم بچنید تا نزدیک سطح آب سپس گلدان را بر روی آجر ها قرار دهید به این صورت آب توسط آجر جذب می شود و از سوراخ های ریز کف گلدان جذب می شود دقت داشته باشید که گلدان به طور مستقیم داخل آب قرار نگیرد زیرا آب زیاد باعث پوسیدگی و گندیدگی گیاه شما می شود .



نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر


راه سومی که برای نگهداری گیاه هنگام سفر پیشنهاد می کنیم این است که این است که داخل وان حمام و یا لگن بزرگ مقداری آب بریزید و یک دستمال یا حوله بزرگ که به خوبی خیس شده است را دور گلدان بپبچید و یک گوشه ی حوله را داخل آب قرار دهید به این ترتیب آب از طریق حوبه و یا پارچه جذب گیاه شما می شود .



نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر


یک روش دیگر برای پیشگیری از به اتمام رسیدن آب گلدان‌ها استفاده از بطری نوشابه است. در این روش بطری نوشابه خالی را سوراخ کرده و درون آن تا جایی آب بریزید که کمی ‌هوا نیز در آن وجود داشته و آن را به صورت اریب داخل خاک قرار دهید‌. در مرحله بعد در کف گلدان‌ها سوراخ بسیار کوچکی ایجاد کنید. این روش باعث می‌شود با خروج هوا از انتهای بطری نوشابه؛ قطره قطره آب خارج شود و خاک گلدان برای مدت طولانی مرطوب بماند.



نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر


پس از بازگشت از سفر، به طور اختصاصی با گلدان‌های‌تان صحبت کنید و آنها را از دلتنگی دربیاورید. فراموش نکنید، گیاهان از همان نخستین لحظه‌های رویش و رشد، نیاز به محبت صاحب‌شان دارند. اگر پس از بازگشت از سفر متوجه شدید که گیاه کمی‌رنگ پریده به نظر می‌آید و رنگ اصلی خود را از دست داده است، احتمالا این پیام را منتقل می‌کند که مواد مغذی کافی در طول مسافرت به او نرسیده است و بهتر است با آبیاری و در صورت نیاز تعویض کود، گلدان‌های تان را سیراب کنید. در صورتی که نوک برگ‌های گیاه پس از بازگشت از مسافرت قهوه‌ای رنگ شده بود، رطوبت محیط را بیشتر کنید و برگ‌های گیاه را در ساعات گرم روز با اسپری آبیاری کنید.



نگهداری از گیاهان آپارتمانی هنگام سفر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.