فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

زبرینا جزو آن دسته از گیاهانی است که زیبایی خاصی دارد. این گیاه، علفی و خزنده با برگ‌های بیضی‌شکل و نوک‌تیز است.برگ‏ها بیضی ى‏شکل و نوک ‏تیزند و در زمینه سبز نوارهایى به رنگ نقره‏ اى یا ارغوانى دارند. طول هر برگ، هفت تا هشت سانتیمتر است. ساقه‏ ها زود رشد می‏کنند و خود را از کناره‏ هاى گلدان می آویزند. در تابستان گل‏هاى کوچکى به رنگ ارغوانى می دهد .
زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود - فوت و فن های باغبانی
زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود - فوت و فن های باغبانی

گیاه زبرینا به نورکافی نیاز دارد، یعنی باید گیاه را به سمت پنجره‌های جنوبی قرار دهید تا نور بیشتری را جذب کند، اما حواستان باشد خیلی چسبیده به پنجره نباشد.در هوای سرد مثل زمستان حداقل دما 12 درجه و در هوای گرم حداکثر 28 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، این گیاه نور آفتاب منهای گرمای آن را به‌خوبی تحمل می‌کند.



زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود


خاک باید سبک و داراى زهکش باشد. آبیارى را به موقع انجام دهید و سعى کنید در تابستان، خاک قدرى مرطوب باشد. در زمستان هر هفته یک بار آبیارى کفایت می ‏کند. وقتى هوا گرم است، هر هفته یک بار با غبارپاشى برگ‏ها را مرطوب کنید اما این کار نباید زمانى که گیاه در معرض نور آفتاب قرار دارد انجام شود.



زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود


در طول سال به فاصله 7 روز گیاه را با کودهای تایید شده، جامد، مایع یا گرانوله با مقدار معین تغذیه کنید. سعی کنید در طول سال تنها از یک نوع کود استفاده شود.به تعویض گلدان نیازی ندارد. فقط 2 سال یک بار گیاه را هرس کرده و از ساقه ها برای تکثیر استفاده کنید.



زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود


این گیاه به سرعت در آب و خاک ریشه می‌دهد. با کمک انگشتان یا با استفاده از یک چاقوی تیز، قلمه‌های انتهایی ساقه را به طول 8 سانتی‌متر جدا کنید. دقت کنید که انتهای ساقه قلمه درست بریده شود. هر 5 قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 10 سانتی‌متر که حاوی خاک مناسبی باشد، نگه دارید.



زبرینا گیاهی که به سرعت تکثیر می شود
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.