فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

شمشاد با نام علمی Euonymus japonicus ، از خانواده celastraceae می باشد.این جنس شامل 176 گونه مختلف می باشد. گیاهانی همیشه سبز، زیبا و مناسب برای پرچین ها و هرس پذیر هستند. شمشاد از انواع گیاهان رایج در نواحی گرم و مرطوب است. این گیاه را به راحتی می توان در حیاط و حتی در فضای آپارتمان پرورش داد.
شرایط نگهداری از شمشاد  - فوت و فن های باغبانی
شرایط نگهداری از شمشاد  - فوت و فن های باغبانی

شمشادها معمولاً هر مقدار و هر نوع هرسی را تحمل می کنند و بدون هرس نیز بوته ها زیبا و متراکم هستند. شکل و اندازه نهائی برای هرس بستگی به نوع شمشاد دارد. در بوته های جوان، هنگام انتقال به محل اصلی باید ریشه را نیز هرس نمود. این گیاه در ایجاد فضای سبز در پارک ها، باغ ها و حیاط منازل استفاده زیادی دارد.



شرایط نگهداری از شمشاد


به مكان آفتابی یا نیمه سایه نیاز دارد و حداقل دمای قابل تحمل آن ۵ درجه سانتی گراد است.آبیاری شمشاد باید بطور منظم انجام شود و خاک گیاه بهتر است قبل از آبیاری مجدد مرطوب باشد،



شرایط نگهداری از شمشاد


خاک باغچه با کمی ماسه برای رشد و نمونه شمشاد رسمی مطلوب میباشد این گیاه در هر نوع خاك بازهكش خوب رشد می كندو خاک قلیایی را ترجیح می دهد.



شرایط نگهداری از شمشاد


تکثیر و ازدیاد این گیاه براحتی و به شیوه قلمه زدن صورت می گیرد. برای این منظور قسمتی از ساقه گیاه را که سفت شده و آماده جوانه زدن است؛ انتخاب و قلمه ها را در اندازه های 10 الی 15 سانتی متری می بریم . از انتخاب ساقه های نرم پرهیز می کنیم چون این ساقه ها به هیچ عنوان رشد نمی کنند. برگ های زائد گیاه را هم برای این که در خاک مزاحمت ایجاد نکرده و هوای اضافی مصرف نکند، می زنیم . بعد ازاینکه قلمه ها را بخوبی تمیز کردیم آنها را در داخل ماسه قرار می دهیم. گل شمشاد در ماسه به خوبی رشد می کند. حتما باید 2 گره از قلمه در داخل ماسه قرار داده و بند سوم به بعد را بیرون ماسه نگه داریم.



شرایط نگهداری از شمشاد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.