فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

پسته چینی درختی است که می تواند در شرایط نامساعد آب و هوایی و خاکهای فقیر رشد کند. گاهی ارتفاع این درخت به 20 متر می رسد. برگها متناوب، بیضی و دارای 10 تا 12 برگچه و بدون برگچه انتهایی است. گلها به صورت خوشه ای بوده که در انتهای هر شاخه تشکیل می شود. پسته چینی گیاهی دوپایه بوده و گلهای نر و ماده روی درختان جداگانه ای رشد می کنند. میوه قرمز، کوچک و از نوع شفت است. هر میوه دارای یک دانه است.
پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز - فوت و فن های باغبانی
پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز - فوت و فن های باغبانی

این گیاه بهترین رشد را در خاکهای لومی، غنی و مرطوب دارد ولی در خاکهای فاقد مواد غذایی و خشک نیز می تواند رشد داشته باشد. هرس این گیاه در اول بهار سبب شکل‌دهی و رشد مناسب آن می شود. این گیاه بیشتر به دلیل رنگ جذابی که در پاییز پیدا می کند، به عنوان یک گیاه زینتی کشت می شود. در پاییز برگهای پسته چینی به رنگ قرمز مایل به زرد تغییر می کند. از این گیاه به عنوان یک گیاه زینتی در طراحی فضاهای سبز شهری استفاده زیادی می شود.



پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز


از پسته چینی به عنوان پایه پسته معمولی هم استفاده می شود. در چین، روغن بدست آمده از دانه های این درخت برای تولید سوختهای زیستی کاربرد دارد. از چوب این گیاه برای ساخت وسائل چوبی خانگی و همچنین، تهیه رنگ زرد استفاده می شود. پسته چینی معمولا آفت و یا بیماری خاصی ندارد. گاهی اوقات در اثر زهکش نامناسب و رطوبت بالا دچار پوسیدگی ناشی از ورتیسیلیوم می شود.



پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز


تابش مستقیم آفتاب و شرایط ساحلی را تحمل می کند.گرمای زیاد و شرایط کویری و سرمای تا ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل می کند.



پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز


برای تکثیر این گیاه از طریق بذر، ابتدا بذرها را به مدت 16 ساعت در آب قلیایی و یا 3 تا 4 روز در آب گرم قرار می دهند. سپس بذرها را در اواخر زمستان در گلخانه و یا شاسی کشت می کنند. دو ماه چینه‌سرمایی می تواند جوانه زنی این گیاه را افزایش دهد. بنابراین، می توان بذرها را در اوایل زمستان در محیط بیرون کشت کرد. جوانه‌زنی پسته چینی غیر یکنواخت و کند است. در اوایل تابستان و وقتی دانهالها به اندازه کافی بزرگ شدند، آنها را به زمین اصلی منتقل می کنند. از روشهای دیگری مانند گرفتن قلمه نیمه چوبی و یا خوابانیدن نیز می توان برای تکثیر این گیاه استفاده کرد.



پسته چینی درختی زینتی برای فضای سبز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.