فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کنه نمدي مو، از آفات مهم باغ هاي انگور غرب ايران بوده و خسارت آن در برخي موارد قابل توجه است.این کنه به برگها حمله نموده و در پشت برگها گالهایی مسطح و به صورت نمد ایجاد می‌کند. رنگ این قشر نمدی ابتدا سفید کثیف است اما به تدریج تغییر رنگ داده و به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای تبدیل می‌گردد.
شناخت آفت کنه نمدی مو - فوت و فن های باغبانی
شناخت آفت کنه نمدی مو - فوت و فن های باغبانی

این گالها در مرحله ای که سفید رنگ هستند ممکن است با بیماری سفیدک دروغی مو در مرحله تولید کنیدی اشتباه گرفته شوند.روی یک برک گاهی تا 50 گال ممکن است دیده شود.برگهای شدیدا آلوده در پاییز زودتر از برگهای سالم خزان می کنند.



شناخت آفت کنه نمدی مو


برگ های مبتلا به کنه، چین دار و کم رشد شده، رگبرگ های آنها برجسته و جمع می گردد.گاهی، خوشه های گل بر اثر صدماتی که به برگ و جوانه های گل نارس وارد می شود، قبل از موقع می ریزند.



شناخت آفت کنه نمدی مو


در بهار وقتی درختچه مو شروع به رشد نمود ، کنه ها در داخل جوانه ها در محلی که زمستان گذرانی کرده اند باقی می مانند و فقط زمانی که شاخه های طولی بیشتر از 100 میلیمتر پیدا کردند شروع به مهاجرت می کنند و به تدریج همراه با پیشرفت فصل جوانه های تازه تولید شده نیز آلوده می شوند .



شناخت آفت کنه نمدی مو


چون برنامه گرده پاشی گل گوگرد بر علیه سفیدک سطحی مو قبل از گل کردن در چند نوبت انجام می گیرد و این مبارزه هر ساله به طور مرتب صورت می گیرد ؛ بنابراین سم پاشی اختصاصی بر علیه این کنه لازم بنظر نمی‌رسد.



شناخت آفت کنه نمدی مو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.