فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

همیشه بهار تا مدتها به عنوان گیاهی زینتی کشت می شد تا این که خواص دارویی آن شناخته شد و به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرارگرفت . کشت این گیاه در اروپا از قرن هفتم آغاز شد . در برخی از فارماکوپه ها به عنوان دارو معرفی شده است و برای مداوای بیماری های معده و روده ای استفاده می شوند . مواد رنگی استخراج شده از گل همیشه بهار در رنگ کردن موادغذایی و همچنین در رنگ کردن بعضی از انواع چربی ها استفاده می شود . گل همیشه بهار 500 سال پیش پراکندگی وسیعی در ایتالیا داشته است . این گیاه در کشورهای آلمان ، استرالیا، چک اسلواکی ، اطریش ، سوییس ، مجارستان و به تازگی در مصر و سوریه به عنوان گیاهی دارویی کشت می شود .به دلیل خواص گفت انگیزش ، گلبرگ‌های همیشه بهار در سوپ، خورش و یا سالاد‌ مورد استفاده قرار می گیرد.
پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش - فوت و فن های باغبانی
پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش - فوت و فن های باغبانی

همیشه بهار گياهی يكساله و سريع الرشد كه دارای ارقامی با بلندی و گستردگی 30 و ارقامی با بلندی و گستردگی 60 سانتی متر می باشد. برگها سرنيزه ای و بسيار آروماتيك و کرکردار و سبزرنگ هستند. گلها شبيه گل مينا كم گلبرگ يا پرگلبرگ و نارنجی یا زرد رنگ بوده و از بهار تا پاييز ظاهر می شوند. به تناسب گرما و رطوبت محیط زندگی، به طور منظم صبحها در فاصله ساعت 9 تا 10 شکفته و بعد از ظهر جمع می گردد.



پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش


بذر همیشه بهار را در اوایل فصلِ بهار بکارید و رویِ بذر‌ها را با 0.5 سانتی‌متر از خاک بپوشانید. آن‌ها به آسانی جوانه زده و به سرعت رشد خواهند کرد. این گیاهان در اواسط تابستان با گل‌های زیبایشان شما را مسرور خواهند کرد. مکانی را در باغ به این گل‌ها اختصاص دهید تا بتوانند بدون مزاحمت در آن برای سال‌ها رشد کنند؛ زیرا این گل هر سال در بستر خاکتان بذرافشانی کرده و گل‌های همیشه بهار جدیدی را تولید می‌کنند. بذر‌ها را به فاصله 38 سانتیمتری از هم در خاک باغ بکارید.



پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش


همیشه بهار در طول رویش به گرما و همچنین تابش نور نیاز دارد.اگر چه این گیاه به راحتی خشکی را تحمل می کند ولی برای رشد ایده آل به آبیاری مناسب و منظم نیاز دارد. باید توجه داشت که آبیاری بیش از حد باعث خفگی و پوسیدگی ریشه، زرد شدن برگها و ریزش برگ و کاهش گلدهی می شود.



پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش


همیشه بهار خاک غنی و زهکش را دوست دارد اما در عین حال بسیار سرسخت است و می‌تواند در خاک‌های متوسط یا ضعیف نیز دوام بیاورد. با بالا بردن کیفیت خاک می‌توانید گیاهان و گل‌های سالمتری را تولید کنید؛ بنابراین قدری کود یا کمپوست به خاکتان بیافزایید.جهت ازدياد طول دوره گلدهی می بايست گلهای خشك مرتبا چيده شوند.



پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش


گل همیشه بهار آرام بخش و تقويت كننده است .دارای خاصیت معرق با اثر قوی ، تصفیه کننده خون ، التیام دهنده ، نیرو دهنده، ضد تشنج است . از دیگر خواص آن رفع التهاب و زخم معده و دستگاه گوارش، درمان اختلالات کبدی و زردی در پایین آوردن کلسترول خون برای رفع جوش های صورت ، کورک و پینه مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین صنعت تولید لوازم آرایشی در خیلی از موارد از این گیاه برای نرم کردن پوست ومصارف موضعی استفاده می کند .اين گل خاصيت ضدعفونی کننده دارد و ماليدن اين گل روی قسمت هایی که درد و ورم ايجاد شده (به علت گزيدگی زنبور)باعث تکسین می شود .



پرورش گل همیشه بهار و خواص شگفت انگیزش
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.