فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

این گونه بومی مکزیک ،گیاهی است بالا رونده با رشد سریع که شباهت زیادی به فیلودندرون دارد. طرز تشخیص این گیاه در مقایسه با فیلودندرون در این است که در گیاه جوان سینگونیوم، برگهای جوان نیزه ای شکل و در قسمت تحتانی نزدیک به محل اتصال به دمبرگ به صورت دو گوشواره در امده است. رگبرگهای این گونه زرد رنگ میباشد. ساقه گیاه تولید ریشه های هوایی زیاد می نماید.گیاه جوان این گونه زیبا و به عنوان گیاه اپارتمانی پرورش داده می شود. به مرور که سن گیاه افزایش می یابد برگ های تحتانی را از دست داده و گیاه زشت میشود.
نگهداری از گیاه سینگونیوم - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه سینگونیوم - فوت و فن های باغبانی

به نور سایه روشن نیازمند است. به طور کلی نور کم برای سینگونیوم به مراتب بهتر از نور زیاد است. آفتاب تند موجب سوختگی نوک برگها و رنگ پریدگی می گردد. در فصل تابستان آن را از کنار پنجره های آفتابگیر دور کنید. پنجره های شرقی و شمالی برای این گیاه مناسب می باشد.



نگهداری از گیاه سینگونیوم


از آغاز پائیز تا بهمن ماه که مدت استراحت آن است باید آبیاری را کاهش داد ولی بطور کلی در تابستان هر هفته سه بار و در زمستان یک بار در هفته برای این گیاه مناسب می باشد. بین دو آبیاری سطح خاک خشک گردید آن را آبیاری نمایید. اسپری نمودن آب روی برگها، بخصوص در تابستان به رشد بهتر سینگونیوم کمک می‌کند.



نگهداری از گیاه سینگونیوم


مخلوطی از خاک برگ ، تورب (پیت ماس) و خاک ماسه ای خاک مناسب این گیاه می باشد. خاک این گیاه باید از زهکش مناسب برخوردار باشد. جهت سرعت رشد و شادابی این گیاه می توان در فصل رشد هر ماه یکبار گیاه را با کود شیمیایی تغذیه نمود.



نگهداری از گیاه سینگونیوم


هر سال در بهار می توانید خاک گلدان را تعویض نمایید و در صورت ضرورت به گلدان بزرگتر انتقال دهید.این گیاه را می‌توانید با روش کاشت مستقیم قلمه در خاک یا آب تکثیر کنید.پس از ریشه دار شدن به محل اصلی منتقل کنید. بهترین فصل تکثیر آن بهار و تابستان می باشد.



نگهداری از گیاه سینگونیوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.