فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

مارگریت گیاهی از خانواده Asteraceae که بومی فرانسه و اسپانیا بوده است. این گیاه چند ساله علفی دارای ریزوم است که با فرا رسیدن زمستان قسمت های هوایی آن خشک شده و با فرا رسیدن بهار ساقه های جدیدی رشد می کند. ارتقاع ساقه های هوایی بین 30 الی 100 سانتیمتر است.ارقام تجاری مختلفی از این گیاه تولید شده اند. برخی کوتاه به عنوان گیاه پوششی، برخی مناسب باغ، باغچه و گلدان و ارقامی ساقه بلند به عنوان گل شاخه بریده استفاده می شوند.
چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

گل ها به شکل آفتاب گردانی در انتهای ساقه قرار می گیرند و بین 3 الی 8 سانتیمتر قطر دارند. گل ها از 30-20 گلبرگ شعاعی سفید رنگ در4-2 ردیف به دور قسمت مرکزی تشکیل شده اند. قسمت مرکزی گلچه های دیسکی زرد رنگ است. فصل گلدهی از اواخر بهار شروع می شود. گل ها جاذب پروانه ها است.



چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟


این گیاه به نور کامل برای تولید بهترین عملکرد نیاز دارد اگر نور کم شود، رشد طولی ساقه زیاد شده برگها کم رنگ می شوند و گلدهی کاهش می یابد. ولی باید توجه داشت که در روزهای گرم سال که دما بسیار بالاست، بهتر در محل نیمه سایه باشد تا گیاه پژمرده نشود.



چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟


خاک باید نسبتاً حاصلخیز باشد اما بیش از حد غنی و مرطوب نباشد و به خوبی زهکشی شده باشد.استفاده از خاکبرگ و کود پوسیده، خاکی غنی با زهکش مناسب برای این گیاه ایجاد می کند.رطوبت بیش از اندازه برای این گیاه باعث پوسیدگی ریشه ها (ریزوم ها) می شود. آبیاری منظم در فواصلی که سطح خاک تا حدودی رطوبت خود را از دست داده باشد، باعث رشد و گلدهی بهتر می شود.



چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟


با کاهش دما و فرا رسیدن زمستان، بخش هوایی از بین می رود ولی ریزوم های گیاه زنده می ماند بنابراین قسمت هوایی را بریده و روی محل قطع خاک برگ می ریزند تا زمستان را دوام بیاورد و با شروع بهار جوانه بزند.



چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟


با کاشت بذر، این گیاه را می توان تکثیر کرد. پس از آخرین سرمای بهاره، بذر ها را در فضای آزاد بکارید یا چند هفته قبل از بهار در محیطی سربسته و گرم تر کاشت.راه دیگر تکثیر، تقسیم بوته هر دو یا سه سال یکبار در اوایل بهار و یا اواخر پاییز است. می توان توده ریشه هر بوته را به دو قسمت تقسیم کرد. این کار به حفظ قدرت رویشی این گیاه کمک می کند.



چگونه از گل مارگریت نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.