فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

استفانوتیس گیاهی است بوته ای زینتی ، به حالت آویزی محکم که بر روی ساقه برگهای قلبی شکل سبز براق و شیشه ای دائمی به طول 10 سانتیمتر با رگبرگهای کم رنگ مرکزی که بطور متقابل بر روی ساقه قرار گرفته است.گلها سفید مویی شکل و معطر بوده که بحالت خوشه های 10 تایی می باشند.جام گل به شکل لوله ای و به حالت 5 قسمتی از بخش بالایی شکفته می شود.
نگهداری از گل استفانوتیس - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل استفانوتیس - فوت و فن های باغبانی

این گیاه جهت بالا رفتن نیاز به قیم داشته و بوته ها به ارتفاع 4 متر است که بر روی سیم های قرار گرفته شده در اطراف گلدان هدایت می شوند.بوته ها به نور روشن غیر مستقیم خورشید تمایل نشان می دهند.دمای متوسط برای این گل 24-18 درجه سانتیگراد می باشد.



نگهداری از گل استفانوتیس


بهترین موقعیت استقرار بوته ها در مقابل پنجره رو به شرق می باشد.بوته ها به آب فراوان نیاز داشته و بایستی همیشه رطوبت خاک حفظ گردد و در صورت افزایش آب اسپری شوند.در زمستان میزان آب آبیاری کاهش سافته و بایستی مراقب بود تا خاک کاملا خشک نشود.



نگهداری از گل استفانوتیس


تغذیه گیاه توسط کود مایع هر دو هفته یکبار از ماه اردیبهشت تا آبان ماه صورت میگیرد.خاک مناسب رشد گیاه شامل مواد آلی پیت و ماسه به نسبت های مساوی می باشد.تعویض گلدان در هر بهار صورت گرفته و بوته ها به گلدان هایی با قطر بیش از 20 سانتیمتر منتقل می شوند.



نگهداری از گل استفانوتیس


در ماه اردیبهشت تا تیر از بوته ها قلمه هایی به طول 12-5 سانتیمتر تهیه شده و برای ریشه زایی در خاک محتوی پیت و ماسه کاشته و توسط پوشش پلاستیکی پوشانده می شود.حشرات پولکدار بطور معمول در بخش زیرین برگ و در طول رگبرگ اصلی هجوم می آورد.



نگهداری از گل استفانوتیس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.