فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاهی دائمی و همیشه سبز با توده فشرده ای از برگ های سبز تیره به پهنای 3 میلیمتر و طول 30 سانتیمتر تشکیل می دهد. این گیاه به آرامی با ساقه های زیرزمینی گسترش می یابد. این گیاه دارای گل های کوچک به رنگ یاسی کم رنگ در تابستان روی سنبله های کوتاه که اغلب در میان برگ ها هستند ظاهر می شوند. میوه های آبی رنگ به اندازه نخود بعد از پژمردگی گل ها تشکیل می شود. میتوان از این گیاه به جای چمن نیز استفاده نمود حسن این چمن این است که قد نمیکشد و تقریبا در یک قد می ماند که در واقع نیاز به هرس ندارد.
معرفی چمن یال اسبی - فوت و فن های باغبانی
معرفی چمن یال اسبی - فوت و فن های باغبانی

این گیاه مقاوم به سایه و سایه آفتاب پسند می باشد.این گیاه مقاوم و نیمه مقاوم به سرما می باشد سرما را تا 5 درجه سانتیگراد زیر صفر تحمل می کند.



معرفی چمن یال اسبی


این گیاه به خاک زهکشی شده احتیاج دارد. ترکیب خاک باغچه و خاک برگ برای این گیاه مناسب می باشد.نیاز به آبیاری متوسط دارد و فاصله بین دو آبیاری باید اجازه داده شود سطح خاک خشک گردد. این گیاه تا حدودی به خشکی مقاوم می باشد.



معرفی چمن یال اسبی


چمن یال اسبی به عنوان گیاه پوششی به کار می رود و جهت کاشت در باغ صخره ای نیز مناسب می باشد . فاقد آفات و بیماری های خاص می باشد.



معرفی چمن یال اسبی


برای تکثیر این گیاه هم میتوان از بذر و هم میتوان از تقسیم بوته استفاده نمود ولی بهترین و متداولترین روش ازدیاد، تقسیم بوته است. برای این منظور وقتی گیاه به اندازه کافی رشد نمود، آن را از خاک خارج کرده و از قسمت ساقه زیرزمینی گیاه را به چند قسمت تقسیم می نمایند و هر قسمت به طور جداگانه کشت میشود.



معرفی چمن یال اسبی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.