فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

جعفری گیاهی یکساله و از خانواده ی گل آفتابگردان می باشند. گل جعفری گلهای بزرگ، منفرد، و مضاعفی را تولید می کند که به رنگهای نارنجی یا زرد می باشند.در سرتاسر تابستان و پائیز شکوفه می دهند .
نحوه کاشت بذ رگل جعفری - فوت و فن های باغبانی
نحوه کاشت بذ رگل جعفری - فوت و فن های باغبانی

زمانی که این گیاهان در بیرون کاشته می شوند، آنها نباید خاک خیلی غنی داشته باشند، بخاطر اینکه، رشد نباتی وافری را به خاطر تولید گل باعث می شود.وقتی به عنوان گیاهان گلخانه ای به کار می روند، برا ی ارائه ی زمستانی و بهاری، عالی می باشند. آنها گیاهان گلدانی ، و گلهای قلمه ای دلپذیری را ایجاد می کنند. گلدان ها نیاز به زهکشی خوبی دارند.



نحوه کاشت بذ رگل جعفری


برای کاشت مستقیم بذر در محیط باید تا برطرف شدن خطر سرما در اواسط بهار منتظر ماند و سپس اقدام به کاشت بذر در باغچه نمود بذر ها در عمق یک تا دو سانتیمتری کاشته می شوند .برای کاشت بذر می بایست 6 تا 8 هفته قبل از پایان زمستان اقدام به کاشت بذر در منزل نمایید تا در اوایل تا اواسط بهار اقدام به کاشت نشا ها در محیط باغچه نمایید . برای این کار بستر کشت را با مخلوطی از خاک برگ و خاک برگ و یا ورمی کولیت آماده کرده بذر ها را در فواصل مناسب کاشته و روی آن را با خاک برگ بپوشانید.



نحوه کاشت بذ رگل جعفری


بذر ها برای جوانه زنی احتیاج به نور ندارند و دمای محیط را تا شروع جوانه زنی که بین 5 تا 7 روز اتفاق می افتد بین 21 تا 25 درجه تنظیم نمایید . در این مدت باید بستر کشت را مرطوب و بدور از تابش مستقیم نور خورشید نگاه داشت . بعد از دو برگی شدن جوانه ها می توان دمای محیط را تا 18 درجه پایین آورد و گیاهان را از یکدیگر جدا کرد و به گلدان های مجزا تا زمان انتقال به فضای باز منتقل کرد . بعد از پایان دوره یخبندان و رفع خطر سرمازدگی می توان گیاهان را به فضای باز منتقل کرد .



نحوه کاشت بذ رگل جعفری


گلهای جعفری تنها به آفتاب کامل و خاک با زهکشی مناسب نیاز دارند برای این امر مکانی در نظر بگیرید که دارای حداقل 6 ساعت تابش مستقیم نور خورشید برخوردار باشد البته بهتر است این مکان در روزهای گرم تابستانی در بعد از ظهر ها از تابش مستقیم دور باشد .خاک باغچه را قبل از کاشت شخم بزنید و برای تقویت آن می توان از خاک برگ ویا کود پوسیده دامی و یا کمپوست استفاده کرد . گیاهان جوان را می توان در فاصله 20 تا 30 سانتیمتری از یکدیگر کاشت .



نحوه کاشت بذ رگل جعفری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.