فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

اشیانتوس گیاهی است آویزی به ارتفاع 20-35 سانتیمتر و قطر 30-40 سانتیمتر می باشد.برگ ها نقطه ای ،بیضوی سبز رنگ به طول سه سانتیمتر به صورت گروه های سه تایی می باشد.گل ها به وسیله 4-8 برگ در بر گرفته شده و در بخش بالایی ساقه در ماه های تیر تا مهر ظاهر می گردد.گل ها به طول 7-8 سانتیمتر و کمی به سمت پایینی قرار گرفته اند .هر گل تنها چند روز دوام دارد .
نگهداری از گیاه اشیانتوس - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه اشیانتوس - فوت و فن های باغبانی

نیاز به نور روشن ولی غیر مستقیم و رطوبت بالای محیط اطراف دارد .حداقل دما در زمستان 9 درجه سانتیگراد می باشد .اگر گیاه در گلخانه پرورش داده شود نیازی به دوره استراحت زمستان نداشته بایستی به طور مداوم آبیاری صورت گیرد .



نگهداری از گیاه اشیانتوس


میزان آبیاری در تابستان بیشترین میزان و به تدریج در سایر زمان های رشد کمتر می باشد .در طول دوره گل دهی گیاه اسپری با آب در دمای اتاق ضروری می باشد .خاک بایستی اسیدی با خلل و فرج و یک قسمت خزه و یا ورمیکولایت با نسبت مساوی ساخته شود .



نگهداری از گیاه اشیانتوس


کود مایع در بهار و تابستان استفاده می شود .تعویض گلدان پس از هر دو تا سه سال صورت گیرد.ترجیحا از گلدان هایی با قطر 12-15 سانتیمتر و یا از سبد های آویزی استفاده شود .



نگهداری از گیاه اشیانتوس


ازدیاد به وسیله قلمه ها در هر زمانی از سال تهیه می شود .قلمه ها به قطعاتی به طول 10 سانتیمتر جهت رشد متوسط تهیه می شوند .سطح گلدان را با پلاستیک پوشانده و در دمای 21 درجه سانتیگراد و نور غیر مستقیم قرار داد .پس از گذشت 4-7 هفته ریشه تشکیل شده و پوشش پلاستیکی را بر داشته و در هوای مرطوب نگهدارید.



نگهداری از گیاه اشیانتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.