فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اگر به دنبال یک گیاه تزئینی و بسیار زیباهستید بدون شک پیله‌آ موردپسندتان است؛ گیاهی با برگ‌های خاکستری رنگ که امکان ندارد کسی از آن خوشش نیاید. رنگ برگ‌های آن سبز پر رنگ است ولی در فاصله بین 3 رگبرگ اصلی آن‌ها لکه‌هایی به رنگ سفید نقره‌ای دیده می‌شود. گیاه پیله‌آ بومی آفریقا و از خانواده اورتیكاسه‌هاست. این گیاه خیلی زود رشد می‌کند، توقع زیادی ندارد و برای كاشت گروهی مناسب است.
پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

بیشترین نوری را که می‌توانید در یک اتاق داشته‌باشید باید به گیاه بدهید یعنی پرنورترین پنجره و روشن‌ترین اتاق را برای نگهداری گیاه انتخاب کنید. البته لازم است بدانید آفتاب پشت پنجره تابستان را دوست ندارد امامحل كم نور باعث دراز شدن ساقه‌ها و علفی شدن برگ‌های گیاه می‌شود.



پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی


این گیاه از سرما بیزار است.حداكثر دمای مناسب برای آن در تابستان 24 درجه و حداقل آن 13 درجه است. البته حواس‌تان باشدهنگام كم شدن درجه حرارت دفعات آبیاری را كاهش دهید. در فصول گرم، هر هفته 2 تا 3 بار گیاه را آبیاری کنید البته در هوای ملایم آبیاری کمتری نیاز دارد و کافی است هفته‌ای یک‌بار به آن آب دهید البته حواس‌تان باشد که با آب هم‌دمای محیط آبیاری شود.



پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی


بهترین خاك برای این گیاه،‌ یك قسمت خاك پیت ماس، یك قسمت خاك برگ و مقداری پرلیت است. این تركیب خاك، رشد خوبی به گیاه شما می‌دهد. لازم نیست گلدان را تعویض کنید اما بهتر است در فصل بهار گیاه را حتما هرس كنید .اگر می‌خواهید گیاه‌تان پرپشت شود خوب است كه جوانه‌های انتهایی آن را حذف كنید. این گیاه هرچقدر پرپشت و توپی شكل باشد زیباتر است.



پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی


ین گیاه آنقدر زیباست که مسلما دوست دارید روز به روز بیشتر شود. برای این کار لازم است قلمه ساقه گیاه را در اواخر زمستان یا اوایل بهار جدا كرده و در دمای 21 درجه و خاك مناسب بكارید یا این‌که بوته گیاه را در فصل بهار تقسیم كنید.



پیله آ گیاه مقاوم آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.