فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

اين درخت زيبا بومی ايالت آريزونا و كاليفرنياست دارای برگهای فلسي به رنگ سبز-آبی يا خاكستری می باشد تاج گياه موزون و مخروطی و ميوه آن مخروط كروی به رنگ قهوه‏ ای است. ريشه‏ های جانبی و گسترده سطحی دارد. حداكثر بلندی آن 15-10 متر و گستردگی آن 5-3 متر است ولی با عمل هرس می ‏توان اندازه آن را در حد مورد نظر نگهداشت شاخ و برگ و ميوه آن معطر است و مخصوصاً بعد از هرس و آبياری عطر دلپذيری در محيط پخش می‏ كند.
پرورش درخت معطر سرو سیمین - فوت و فن های باغبانی
پرورش درخت معطر سرو سیمین - فوت و فن های باغبانی

سرو به خاکی با زهکش خوب نیاز دارد زیرا این گیاه نسبت به ماندگاری آب در خاک حساس هست و به تدریج دچار پوسیدگی و مرگ می شود. البته از نظر جنس خاک طیف نسبتا گسترده ای از خاک را قبول می کند. اگر که می خواهید به تازگی سرو بکارید می توانید خاک باغچه را با خاک برگ و شن مخلوط کنید. به طور کل وجود مواد ارگانیک و طبیعی همانند خاک برگ یا کوکوپیت به رشد و توسعه سیستم ریشه این گیاهان کمک می کند. زمان کاشت نیز بستگی به شرایط خاک و آب و هوایی دارد. یعنی بسته به شرایط آب و هوایی منطقه هم می توان در پاییز و هم می توان در اوایل بهار اقدام به کاشت این گیاه کرد. درختان سرو معمولا نیازی به کوددهی ندارند اما برای گیاهان جوان بخصوص در طی شش ماه اول زندگی می توان از فرمولی ملایم و کامل همانند 10-10-10 هر ماه یک مرتبه استفاده کرد تا به رشد اولیه و توسعه سیستم ریشه ای آنان کمک شود.



پرورش درخت معطر سرو سیمین


سرو سیمین نورپسند بوده با آب و هوای خشك سازگاری بيشتری دارد به گرما و خشكی خاك نيز مقاوم بوده و در مقابل وزش بادهاي شديد بردبار است. نسبت به سرما مقاوم بوده و تا 15ـ درجه سانتيگراد را تحمل می كند بعد از مستقر شدن در محل اصلی به آبياری كم نياز دارد.



پرورش درخت معطر سرو سیمین


براي ايجاد پرچين و حصار بادشكن، جلوگيری از فرسايش ‏های بادی و آبی و برای توسعه فضای سبز به صورت جنگل كاری مناسب است.از آنجائيكه رنگ برگهای آن سبز-آبی و معطر است در طراحی فضای سبز پارك های شهری و جنگلی برای ايجاد تنوع رنگ و بوی خوش به ‏كار می ‏رود.



پرورش درخت معطر سرو سیمین


تکثیر گیاه از طریق كاشت بذر بهار يا اوايل تابستان انجام می گیرد . بذور بايد قبل از كاشت حدود 4 هفته در دمای 4-2 درجه سانتيگراد قرار داده شوند سپس در گلخانه يا در هوای آزاد كاشته شوند.گرفتن قلمه در اواخر زمستان نیز یکی دیگر از روش های تکثیر است . قلمه‏ ها را در گلخانه يا شاسی ريشه ‏دار می كنند. استفاده از اسيد ايندول بوتيريك با نسبت 60 در ميليون به تسهيل در ريشه دهی كمك مي ‏كند.



پرورش درخت معطر سرو سیمین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.