فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پامچال آتشی یا پامچال چینی از جنس پریمولا و به خانواده پریمولاسه تعلق دارد .از نظر رنگ و شکل بسیار متنوع و زیبا است و برای کشت در منازل مناسب می باشد .گل ها در ماه های دی تا اسفند ظاهر شده و تا اوایل بهار بر روی بوته پایدار می ماند .گل ها به صورت خوشه ای بزرگ و هر گل دارای عرضی بیش از از 4 سانتیمتر می باشد .شرایط زیستی گونه ها متفاوت است به طوریکه برخی گونه ها مخصوص صخره ها و نقاط کوهستانی و برخی نیز در مرداب ها و نقاط مرطوب و یا در مناطق جنگلی به خوبی رشد می کنند.
معرفی گل پامچال آتشی - فوت و فن های باغبانی
معرفی گل پامچال آتشی - فوت و فن های باغبانی

واریته های این گیاه متنوع است و برگ ها به شکل کروی و دارای کرک می باشد .از بین گونه های متعدد این جنس گیاهی فقط 4 گونه از آن برای کاشت در اپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد که تماما بومی چین هستند و عبارتند از :



معرفی گل پامچال آتشی


1)گونه Primula acaulis

1)گونه Primula acaulis : برگ ها تخم مرغی ،مستطیلی با حاشیه های دندانه دار است که به صورت روزت بر روی گیاه قرار گرفته اند.سطح روی برگ ها سبز رنگ و سطح زیرین آنها روشن تر می باشد .گل ها به حالت منفرد با رنگ زرد و لکه های نارنجی است .بوته ها بیشتر در باغچه ها و باغ های سنگی در هوای آزاد پرورش داده می شوند .



1)گونه Primula acaulis


2)گونه P.malacoides

2)گونه P.malacoides : برگ ها مستطیلی ،تخم مرغی و سبز روشن است و بعضی از واریته ها دارای گل های کوچک متعدد به رنگ های سفید ،آبی ،قرمز ارغوانی بوده و در بهار بر روی ساقه های فاقد برگ ظاهر می شوند .



2)گونه P.malacoides


3) گونه P.sinensis

3) گونه P.sinensis : دارای برگ های مدور ،کرکدار ،به تعداد زیاد می باشد .جهت شکوفایی گل ها بایستی 2-3 برگ را از بوته جدا کرد .گل ها معمولا به رنگ های سفید ،آبی ،صورتی و قرمز هستند و در بهار بر روی گیاه ظاهر می شوند .



3) گونه P.sinensis


محل آفتابی یا سایه آفتاب، برای نگهداری گل پامچال مناسب است.اما مکان، نیمه سایه، بهترین محل نگهداری گل پامچال است.دمای حدود 20 درجه سانتی گراد را دوست دارد.خاک آن باید غنی و زهکشی شده باشد.آنها بهترین رشد خود را در خاکهای مرطوب خواهند داشت، بیشتر تلفات گل پامچال به علت خشکی خاک است.برای جلوگیری از خشک شدن خاک، اضافه کردن، مالچ، مواد آلی و خاک برگ در هنگام کاشت، پیشنهاد می شود.مقدار مساوی از، خاک برگ + شن + خاک باغچه، ترکیب مناسبی برای بستر گل پامچال است.



معرفی گل پامچال آتشی


ازدیاد این گیاه از طریق بذر می باشد که عمل کاشت بذر در بهار و در ماه های تیر و مرداد و در گلخانه تحت دمای 16 درجه سانتیگراد صورت می گیرد .همچنین از طریق تقسیم بوته در پاییز نیز می توان آن را تکثیر کرد .



معرفی گل پامچال آتشی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.