فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

مارانتا دارای 25 گونه شامل گیاهان سبز دائمی هستند که به خاطر برگ های زیبایشان مورد توجه هستند .یک گونه از این جنس دارای واریته های مختلفی است که در اکثر کشورها به عنوان گیاه گلخانه ای و خانگی پرورش داده می شوند .مارانتا گیاهی است علفی همیشه سبز با برگ های بیضی شکل سبز به طول 12 سانتیمتر که با توجه به نوع واریته دارای لکه های قرمز مایل به قهوه ای و یا لکه های زرد و سبز همراه می باشد .برگ های قدیمی تر تیره تر هستند .ارتفاع گیاه به حدود 20 سانتیمتر رسیده و برگ ها در هنگام شب بسته می باشند .
نگهداری از گیاه مارانتا - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه مارانتا - فوت و فن های باغبانی

از مشهور ترین واریته ها می توان به واریته Massangena با برگ های کوچکتر در مقایسه با سایر گونه ها ،ورایته Erythroneura با برگ های اصلی و فرعی قرمز تیره و نوارهای مرکزی زرد و بخش زیرین برگ قرمز مایل به ارغوانی می باشد .واریته Kerchoviana دارای برگ های سبز روشن با رگبرگ های روشن و دو ردیف لکه های قهوه ای تیره یا سبز در کناره های رگبرگ های بخش میانی و در بخش پشتی برگ خاکستری مایل به آبی کم رنگ می باشد .



نگهداری از گیاه مارانتا


مارانتا به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد .گیاه در دمای متوسط 18-21 درجه سانتیگراد در طول دوره رشد دارای رشد مناسبی می باشد .مارانتا برای رشد در باغ های شیشه ای بسیار مناسب می باشد .



نگهداری از گیاه مارانتا


به رطوبت فراوان نیاز داشته و بدین منظور گلدان ها را در ظروف محتوی شن مرطوب قرار داده و توسط آب عاری از ذرات آهک ،به طور روزانه اسپری می گردد.بایستی از تشکیل ذرات سفید رنگ پس از اسپری آب بر روی برگ ها جلوگیری گردد.



نگهداری از گیاه مارانتا


در طول دوره رشد بایستی مخلوط خاک به طور دایم مرطوب نگهداری شود .در طول دوره رکود گیاه نیز بایستی در هنگام آبیاری مجدد از خشک شدن بخش سطحی خاک اطمینان حاصل نمود.تغذیه گیاه توسط کود مایع در هر دو هفته یکبار در بهار تا پاییز صورت می گیرد .خاک مناسب رشد گیاه شامل لوم ،ماسه و پیت به نسبت های مساوی می باشد .تعویض گلدان درهر بهار صورت می گیرد .



نگهداری از گیاه مارانتا


ازدیاد گیاه در بهار از طریق تقسیم بوته به همراه ریزوم و کاشت انها در گلدان های مجزا صورت می گیرد .قلمه از شاخه های تحتانی با دو تا سه برگ از اواسط تابستان در دمای 21 درجه سانیتگراد انجام می گیرد .



نگهداری از گیاه مارانتا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.