فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

افرای برگ سه کنگره ای یکی از زیباترین درختان خزان دار مورد کاشت درخیابان ها و پارکهای کشورهای شرقی است که به خاطر ریشه دهی سریع وبرگهای رنگین و زیبای پاییزی آن طرفداران زیادی دارد .چوب درتنه درختان بالغ و پیر خاکستری وترک دار اما درصورتی که در گلدان کاشت شوند رنگ آن به خاکستری کمرنگ می گراید وکاملا با رنگ سبز برگ همخوان است .ریشه های فرم دار و تنه مخروطی با رنگ غیر قابل توصیف آن مدت هاست که مورد توجه هنرمندان بونسایی قرار گرفته است وسالیانه هزاران اصله با تنه ای به قطر 6 سانتیمتر صادر می گردد.
پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای  - فوت و فن های باغبانی
پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای  - فوت و فن های باغبانی

مهمترین مشخصه این بونسای رابطه بین قطر تنه ومخروطی بودن آن از طرفی و دید حجمی حاصله از آن این گیاه را روز به روز پرمشتری تر نموده است .افرای سه کنگره ای در حقیقت سلطان گیاهانی است که ریشه های آن کوهی از سنگ ناهموار را در هوا در آغوش گرفته اند وبا شکل خاص خود وارد گلدان می گردند وبه شکل بی سابقه ای قوه عجیب خیالی حجم و سن وقدرت در بیننده به وجود می آورند.



پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای


این بونسای در تمام ایام به جز در یخبندان ها باید در محیط باز قرار داشته باشند.نور قوی را دوست دارد و تشنگی را تحمل نمی کند در غیر این صورت حاشیه برگها خشک وسوخته می گردد . سایه بعد از ظهر را بر آقتاب ترجیح می دهد وبادهای شدید ظرافت آنها را از بین می برد .بر حسب شرایط رشد ومشخصات گیاه وگلدان تعویض آن هر یک تا سه سال خواهد بود.این افرا اولین درختی است که دربهار شروع به برگ دادن میکند .ریشه های ضخیم تا تنه اصلی باید هرس شدید گردند وبه زودی ظرف چند هفته ریشه های ظریفی جایگزین آنها خواهد شد . بهترین خاک برای آن آکاداما ویا مخلوط های استاندارد است.



پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای


این گیاه تحمل خشکی را ندارد وبه جز زمستان هر روز باید گلدان خیس شود ودر تابستان ها بعداز ظهرها خاک مورد بازدید قرار می گیرند ودر صورت لزوم آبیاری انجام می گردد.درصورتی که ریشه های ضخیم افرا در سرما ویخبندان منجمد شوند مانند لوله های آب یخ زده منفجر می شوند .نهایت دقت در نگه داری ومحافظت از سرما لازم است .کم آب نگه داشتن گیاه در این شرایط توصیه می گردد.ترکیبات غذایی استاندارد ازهنگام شکفتن جوانه ها تا اواخر تابستان برای تغذیه به کار می رود توجه داشته باشید که میزان ازت ترکیب باید بسیار کم و یا در حد صفر باشد .



پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای


بهترین زمان هرس دو هفته قبل ازتعویض گلدان وهفته آخر زمستان می باشد .هرس تابستانه در وسط تابستان شاخه های قوی نابجا تولید می کند.اصولا زمانی که شاخه ها دارای یک جفت برگ پهن و بالغ و یک جفت جوانه انتهای ظریف دارند دو جوانه انتهایی آن حذف می گردد و این عمل در طول تابستان روی شاخه ها ادامه دارد .



پرورش بونسای افرای برگ سه کنگره ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.