فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

شرابی درختچه ای به ارتفاعی در حدود 8/1 متر ، پهن برگ ، خزان کننده و گلدار است .برگ های آن تخم مرغی شکل تا بیضوی است و طول آن تا ۱۲ سانتیمتر هم می رسد. برگ می تواند نوک تیز یا نوک کند باشند و سطح فوقانی سبز تیره، سطح تحتانی سبز مایل به خاکستری یا سبز کم رنگ با کرک های انبوه است.گلها به رنگ قرمز شرابی ، معطر که در اواخر اردبهشت ماه و خرداد ماه بر روی گیاه ظاهر می شوند.عطر قوی گل ها را می توان رایحه ای ترکیبی از بوی آناناس و توت فرنگی و موز دانست. عطر گل ها عصر هنگام بیشتر است.
نگهداری از گل شرابی  - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل شرابی  - فوت و فن های باغبانی

برگ ها و ساقه های این درختچه نیز معطر هستند و با شکستن ساقه ها و یا خردشدن برگ ها، رایحه ای به مشام می رسد. ميوه آن نيز جامی شكل و معطر است كه در طول زمستان روی گياه باقی ميی ماند چوب آن دارای عطر مطبوعی است.



نگهداری از گل شرابی


حداكثر بلندی اين درختچه 3 متر و حداكثر گستردگی آن 2 متر ميی باشد. نياز به محل آفتابی يا سايه روشن و خاك عميق، حاصلخيز و مرطوب ولی با زهكشی خوب دارد. نسبت به سرما مقاوم است . این گیاه خزان پذیر تا دمای منفی 30 درجه را تحمل می کند.برای كاشت در شیبهای مرطوب، كنار آبروها و میان چمنكاریهای درون پاركهای شهری و جنگلی و همچنین باغچه‌های منازل مناسب است.



نگهداری از گل شرابی


این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد و به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد. قبل از آبیاری دقت کنید که سطح رویی خاک تا عمق چند سانتیمتری خشک شده باشد.هرس اين درختچه گلدار بايد بعد از پايان گلدهي صورت گيرد به اين ترتيب كه شاخه‌هاي ضعيف و خشك شده را حذف مي‌كنند، محل برش بايد از محل انشعاب از شاخه اصلی يا از محل جوانه‌ای كه به سمت خارج است انجام شود.



نگهداری از گل شرابی


تکثیر از طریق کاشت بذر یا خوابانیدن شاخه صورت می پذیرد . در روش کاشت بذر ، می بایست در اسفند ماه در شاسی سرد با بستر کاشتی که حاوی خاک سبک می باشد با پوشش 3 میلیمتر کاشته شود . همچنین توسط خوابانیدن شاخه در اواخر خرداد ماه تا اواسط تیر ماه به تکثیر آن اقدام نمود .



نگهداری از گل شرابی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.