فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۳/۵         
  

بوته های قهوه برای رشد در منزل مناسب می باشد.در طبیعت بوته ها تا ارتفاع 5 متر می رسد اما در گلدان به ارتفاع 1 تا 2 متر خواهد رسید .بوته های جوان دارای یک ساقه جوان بوده اما زمانیکه پیر می شوند ساقه ها ضخیم و به حالت بوته در می آیند.برگ ها سبز تیره ،بیضی شکل و متقابل براق و به طول 15 و به عرض 5 سانتیمتر می باشد.
نگهداری از گیاه قهوه عربی  - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه قهوه عربی  - فوت و فن های باغبانی

گیاه بالغ تولید گل های سفید ستاره ای با عطر لطیف از ماه مرداد تا آبان بر روی گیاه تشکیل می شود .میوه ها در زمان تشکیل سبز رنگ بوده و با مرحله رسیدگی به رنگ قرمز و در نهایت به قهوه ای ،تغییر رنگ می دهد.واریته نانا (nana) پاکوتاه می باشد .



نگهداری از گیاه قهوه عربی


قهوه عربی در نور متوسط و در دمای 18-22 درجه سانتیگراد اتاق به خوبی رشد می کند.در طول دوره استراحت زمستانه در دمای پایین تر از 13 درجه سانتیگراد بوته ها برگ های خود را از دست می دهند.بوته ها به هوای مرطوب نیاز داشته در غیر این صورت برگ های بالایی خشک می شوند.برگ ها به میزان زیاد باید اسپری شوند و گلدان ها در ظرف محتوی ماسه مرطوب قرار گیرد.



نگهداری از گیاه قهوه عربی


در بهار و تابستان گیاه به آب فراوان نیاز داشته و بایستی از تجمع آب در پای گلدان جلوگیری شود.آبیاری در دوره رکود گیاه تدریجی صورت می گیرد.گیاه دو هفته یکبار در ماه به استثنای دوره استراحت نیاز به تغذیه دارد.خاک گلدان شامل لوم ،رس و ماسه به نسبت مساوی می باشد.تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و قرار دادن تکه های خرد شده سفال در کف گلدان به شکل لایه یکنواخت جهت زهکشی ضروری می باشد.



نگهداری از گیاه قهوه عربی


تکثیر گیاه در بهار و از طریق بذر تحت شرای طدمای 24 درجه سانتیگراد و نور فیلتر شده صورت می گیرد.



نگهداری از گیاه قهوه عربی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.