فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

کارهای کوچک و مهمی در باغچه هست که به فصل زمستان ارتباط دارد.اصلاح خاک:در صورتی که خاک باغچه حاصلخیز است نیاز به تهیه خاک و حتی کود حیوانی نیست در غیر این صورت لازم است کیفیت خاک را تغییر دهیم. اگر خاک بیش از اندازه سبک و قابل نفوذ باشد با اضافه نمودن خاک سنگین اصلاح می شود؛ به همین ترتیب برای خاک های رسی و سنگین لازم است قدری ماسه تهیه کنیم، اما کود پوسیده حیوانی این خاصیت را دارد که می تواند کیفیت هر نوع خاکی را تغییر داده و آن را حاصلخیز نماید. با توجه به اثربخشی کود حیوانی پوسیده و تأثیری که روی خواص فیزیکی و شیمیایی خاک می گذارد استفاده از این نوع کود را برای هر نوع زمینی توصیه می شود.
رسیدگی به باغچه در زمستان - فوت و فن های باغبانی
رسیدگی به باغچه در زمستان - فوت و فن های باغبانی

پاکسازی باغچه

پاکسازی باغچه: بقایای گیاهی و علف های هرز را باید از خاک خارج کنیم اما در زمین خشک چنین کاری امکان پذیر نیست. زمین را آبیاری نموده و تا فردای روز بعد منتظر باشید رطوبت خاک کم شود سپس به خارج نمودن علف های هرز اقدام نمایید. همزمان با پاکسازی زمین، کار زیر و رو نمودن خاک را انجام دهید.



پاکسازی باغچه


زیر و رو کردن خاک

زیر و رو کردن خاک: همان طور که گفته شد زیر و رو کردن خاک باید زمانی انجام شود که خاک قدری رطوبت داشته باشد اما گِل نباشد. بعد از پخش کردن کود پوسیده حیوانی در زمین باید آن را بیل زد.یک روز آفتابی دست به کار شوید. اگر اعضای خانواده توان بیل زدن ندارند می توان از کارگران فصلی استفاده کرد. اما گاهی آنها نیز اطلاعات کافی ندارند بنابر این باید ضمن نظارت بر کار کارگران از آنها خواسته شود که خاک را در عمق بیشتری بیل زده و کود حیوانی را نفوذ دهند.



زیر و رو کردن خاک


باغچه باید به همین حالت تا آخر زمستان حفظ شود تا آب باران و برف کاملاً وارد خاک شود.اگر در منطقه باغبانی شما، احتمال بارش برف سنگین نیست یا بادهای خشک زیاد می‌وزد، آبیاری در زمستان حیاتی است. با این‌که گیاهان شما در خواب زمستانی هستند، اما آن‌ها زنده‌اند و نیازمند رسیدگی هستند. در این دوره برخی سوخت و سازهای اصلی گیاهان باید با آبی که از خاک دریافت کردند، تامین شود. ریشه‌ها در زمستان مستعد خشک شدن هستند، اگر آبیاری نشود ممکن است دچار زیانی شوند که تا چند سال ادامه داشته باشد.نیازی نیست که شما مانند بهار و تابستان گیاهان را آبیاری کنید اما لازم است چند بار در ماه، به طور کامل آنها را آبیاری کنید.بهتر است درختان بزرگتر را به روش آبیاری قطره‌ای، آب بدهید و گیاهان کوچکتر را تا چند سانتی‌متر بالاتر از سطح خاک، آب بدهید. فقط مطمئن شوید که زمین خیلی خیس نماند، رطوبت زیاد می‌تواند موجب خفگی و پوسیدگی ریشه شود.



رسیدگی به باغچه در زمستان


در طول زمستان می توان هنگامی که هوا خیلی سرد است به زمین آب کافی داد تا در اثر یخ بستن تخم و لارو آفات از بین بروند. بعد از رفع خطر یخبندان و تمام شدن زمستان، زمین باید به صورت یکنواخت در آمده و گیاهان مورد نظر در آن کاشته شوند.



رسیدگی به باغچه در زمستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.