فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رنگ برگ ها در این گیاه در بهار قرمز روشن و ملایم است که در پاییز رنگ قرمز تند تر اما در حد معقول و دلفریب به خود می گیرد و تضاد و تقابل جالبی با رنگ خاکستری کم نگ تنه با وحود می آورد.اگر گیاه در تابستان در معرض نور ملازم سایه آفتاب قرار گیرد رنگ قرمز خود را حفظ می کند . برگ های پیر تر دارای رنگ سبز با حاشیه و رگبرگ های قرمز و برگ های جوان تر قرمز روشن هستند.اگر در اواسط تابستان اقدام به حذف کلیه برگ ها گردد درخت مملو از شبنمی قرمز با برگ های کوچکتر می گردد که پاییز زیباتری را عرضه می دارد .اما این حذف برگ فقط در گیاهان قوی تر و یک سال در میان جایز است .
چگونه از بونسای افرای قرمز نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از بونسای افرای قرمز نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

نگهداری از کلیه افرا ها در محیط باز و اجتناب از ورود آنها به محیط بسته اتاق به جز برای چند ساعت تزیین و یا چند روز در زمستان های خیلی سرد عمومیت دارد.تمامی واریته های این گیاه نور خورشید ( نه چندان قوی در تابستان) و سرمای ملایم پاییزی و زمستانی ( نه یخبندان کشنده) را دوست دارند .نور شدید خورشید در تابستان خصوصا از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر آنها را آزار می دهد و بهتر است در محیطی سایه اما باز و در کنار دیوار ساختمان و یا سایه درختان قرار گیرند.در این صورت است که رنگ دلفریب خود را در طول سال از بهار قرمز کم رنگ تا پاییز و قرمز پر رنگ حفظ می کنند.



چگونه از بونسای افرای قرمز نگهداری کنیم ؟


آب فشانی مداوم اندام هوایی ،آبیاری با آب باران در صورتیکه آب منطقه سنگین و دارای املاح است و اجتناب از باتلاقی شدن و کم آبی از مراقبت های همیشگی افرا و خصوصا این گیاه است.مواد غذایی مورد نیاز این گیاه باید استاندارد و متعادل و کم ازت و یا در حد صفر باشد.با توجه به احتیاج گیاه به خاک اسیدی اضافه کردن مواد اسید زای خاک در هر سال دو بار توصیه می گردد.



چگونه از بونسای افرای قرمز نگهداری کنیم ؟


عمومیت تعویض گلدان در افرا برای این گیاه نیز صادق است .با در نظر گرفتن این نکته که پس از تعویض نهایت دقت در جلوگیری از سرما زدگی سرمای بهاره باید به عمل آید.خاک لازم همان آکاداما و مخلوط استاندارد است .زمان تعویض از یک تا 3 سال یک بار و در بهار در هنگام بزرگ شدن و درخشش جوانه ها است .



چگونه از بونسای افرای قرمز نگهداری کنیم ؟


هرس

هرس : تنک کردن شاخه های پرتر و نگهداری جوان ها مهارت خاصی لازم دارد که با تجربه حاصل می شود.اما عمل چندان مشکلی نیست .با چند آزمون و خطا متوجه خواهید شد چه شاخه ای در چه جهتی باید نگه داشته و یا حذف شوند.در این بین سن شاخه ها و جهت رویش آنها بسیار مهم است و باید طوری عمل کرد که شکل طبیعی درخت در خروج شاخه ها از تنه غیر طبیعی نمایش ندهد.زاویه شاخه ها و اینکه قائمه یا حاده باشند نیز مهم است و باید از الگوی طبیعی آن تقلید گردد.زمان هرس دو هفته قبل یا بعد از تعویض گلدان است .سر برداری(حذف جوانه انتهایی ) نیز در هنگامی که شاخه دو جفت برگ دارد انجام می شود .



هرس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.