فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

جنس کراسولا دارای 300 گونه مختلف است که تعدادی از آنها به عنوان گیاه آپارتمانی مورد پرورش قرار می گیرد .گونه نامبرده گیاهی است گوشتی و محکم با ویژگی شاخه دهی که با شد غیر عادی ارتفاع آن به بیش از یک متر هم می رسد .برگ ها کوچک و گوشتی با عرض برابر 3-5 سانتیمتر تخم مرغی که به صورت زوچی و متقابل بر روی گیاه مرتب شده اند .برگ ها سبز با حاشیه قرمز هستند .
نگهداری از کراسولا یا درخت شادی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از کراسولا یا درخت شادی - فوت و فن های باغبانی

در بهار بوته ها گل های کوچک ستاره ای شکل متعدد تولید می کنند ولی در داخل اتاق کمتر شکوفه می دهد.گل ها ابتدا سفید و به مرور قرمز می شوند .برخی از گونه ها دارای برگ هایی با نواز زرد و رشد تدریجی و کندتری در مقایسه با گونه دیگر است .



نگهداری از کراسولا یا درخت شادی


گیاهان به نور کافی و مستقیم خورشید برای رشد نیاز دارند .در زمستان در دمای 7-13 درجه سانتیکراد به مرحله استراحت وارد می شوند ودر تابستان گلدان ها در فضای باز بیرون در شرایط نور خورشید رشد خوبی دارند .در زمان رشد بایستی آبیاری به تدریج انجام گیرد و برای آبیاری مجدد بایستی خاک به مقدار زیاد رطوبت خود را از دست دهد .در زمان استراحت بایستی از خشک نشدن کامل خاک اطمینان حاصل شود .



نگهداری از کراسولا یا درخت شادی


خاک گلدان بایستی دارای زهکشی مناسبی و شامل یک قسمت مواد آلی ،یک قسمت پیت و سه قسمت شن درشت باشد .تغذیه گیاه هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان برای گیاه لازم است و تعویض گلدان در هر دو سال صورت می گیرد .



نگهداری از کراسولا یا درخت شادی


این گیاه به آسانی از طریق قلمه برگ به طول 5-8 سانتیمتر در اوایل تابستان قابل تکثیر است .قلمه ها در خاک مناسب مخصوص کاکتوس و تحت شرایط دما و نور مناسب ریشه دار می شوند .در ضمن از طریق قلمه ساقه نیزمی توان آن را تکثیر کرد .طریق دیگر تکثیر از طریق بذر می باشد .بذر ها در اوایل بهار در درجه حرارت 15-18 درجه سانتیگراد کشت می شوند .



نگهداری از کراسولا یا درخت شادی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.