فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

هرچند مراقبت از بامبوها ساده است و خود گیاه هم اصولا مقاوم است، اما مانند هر موجود زنده دیگری نیازمند توجه و علاقه است.دو عامل برای زرد شدن بامبو مطرح است. نور مستقیم یا بیش از حد و آب لوله کشی مورد استفاده برای گیاه که حاوی مقدار بیش از حد نمک یا فلوراید است. اگر گیاهتان بنابه دلایلی زرد شده و رشد آن متوقف شده است، آن را از تابش مستقیم نور آفتاب دور کرده و آب آن را تنها از آب فیلتر شده یا آبی جوشیده سرد شده تامین کنید تا دوره پربار و جدیدی را آغاز کند.آب لوله كشي حاوي مقادير زيادي كلر و فلورايد مي باشد كه براي گياه بسيار مضر است و سبب زرد شدن برگها مي گردد.
چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟ - فوت و فن های باغبانی

بامبو برعکس بقیه گیاهان، ‌نگهداری می‌شود؛ یعنی وقتی نور کمتری به آن برسد، بیشتر در جست‌ و جوی نور قد می‌کشد و در تماس با نور زیاد و گرما از داخل می‌پوسد.بنابر این گياه بامبو نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد. اين گياه كاملا آپارتمانی است و بهترین نور برای آن نوری است كه در فاصله ي حدود 3 متر از پنجره ای که جلوی آن پرده کشیده شده می باشد .



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟


تمیز نگه‌ داشتن آب بامبو و تعویض هفتگی اثر بسزایی در سلامت گیاه دارد. مقدارآب نیز باید تا اندازه‌ای باشد که تقریبا تا ۲/۵ سانتی متر بالا‌تر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد. اگر تمام ساقه داخل آب قرار گیرد ، ريشه تمام سطح ساقه را مي پوشاند و اين از زيبايي گياه مي كاهد. براي نگهداری بامبو در آب معمولی ابتدا می باید حدود دو ساعت آب را کنار بگذاريد تا کلر آن كاملاّ از بین برود ، زیرا کلر آب باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود . پس از گذشت مدت زمان ياد شده بامبو را در آن قرار دهيد .



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟


بامبو‌ها گیاهان بسیار حساسی هستند و در صورت کوچک‌ ترین تماسی با موادشیمیایی مثلا مواد‌شوینده، نگهداری در هوای گرم، عدم تعویض آب، قرار گرفتن در مجاورت نور زیاد و گاهی بیماری، کم‌ کم زرد می‌شوند و از بین می‌روند. به همین دلیل ظرف یا گلدانی که در آن نگهداری می‌شود باید ماهی یک بار شسته شود و قبل از آنکه گیاه در آن قرار گیرد، کاملا خشک شود.



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟


جهت جلوگيری از شيوع قارچها در ظرف بامبو، به هنگام تعويض آب، بايد ظرف را با مواد ضدعفونی كننده مانند وايتكس ضدعفوني كرد و اجازه نداد آب سبزه ببندد يا كدر شود. قارچهای پودری سياه رنگ روی برگها را با قارچكش ها ضدعفونی كنيد و در هنگام خريد بامبو دقت كنيد گياه عاری از علائم قارچها شامل كپك زدگی و خوردگيهای لزج مانند بر روی ساقه و سفيدك ها و سياهك ها بر روی برگها باشد . در صورتي كه گياه دچار پوسيدگی ساقه شده و ساقه به رنگ زرد در آمد و لهيده شد به علت از بين رفتن آوندها و عدم توانايي ساقه در جذب آب، خطر مرگ گل و گياه را تهديد مي كند از اين رو بايد ساقه را بالاتر از محل پوسیدگی بريد تا آوندهای سالم مشاهده شوند و سطح برش سفيد و سالم ديده شود. زرد شدن زود به زود آب نيز نشانه بيماری گياه مي باشد و نياز به بررسی گياه دارد.



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟


گياه بامبو با رطوبت معمولی هوای داخل ساختمان سازگار است اما جهت رشد بهترمي توان در زمان های مختلف برگهای گياه را با آب ملايم اسپری نمود. در مورد بامبو نيز مانند گياهان آپارتمانی مي توان جهت تأمين عناصر غذايي مورد نياز از كودهاي كامل و يا قطره های اختصاصي بامبو استفاده كرده و به صورت ماهيانه در آب ظرف بامبو حل نمود.



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟


بامبو را در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از نور مستقیم خورشید و باد نگه دارید .از قرار دادن بامبو در نزدیکی باد مستقیم کولر، بخاري و شومينه و يا جلو دری كه به فضای آزاد راه دارد و گاهي اوقات از آن نسيم وارد مي شود ،خودداری شود . رطوبت لازم را برای آن فراهم کنید، پس از مدت ۵ تا ۷ ماه شاهد قد کشیدن عجیب این گیاه پیچ خورده و سرسبزی آن خواهید بود.



چرا برگ های بامبو زرد می شود ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.